מצוד אחר בוגד בסוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית - ה-CIA. על פי דיווח ברשת CBS, הארגון, יחד עם ה-FBI, מנהלים חקירה משותפת בעקבות אחת מפרצות האבטחה החמורות ביותר בהיסטוריה של סוכנות הביון, שחשפה אלפי מסמכים בעלי סיווג סודי ביותר, שתיארו את השיטות בהן משתמש ה-CIA על מנת לחדור לסמארטפונים, טלוויזיות חכמות ומערכות מחשב. החומר פורסם באתר ויקיליקס בחודש שעבר.

גורמים המעורים בחומרי החקירה, אומרים כי החשד הוא שגורם פנימי - עובד הסוכנות או קבלן חיצוני - שהיתה לו גישה פיזית למסמכים, הוא שהדליף את המסמכים. הסוכנות לא מסרה מתי המסמכים נלקחו ואיך הם נגנבו. רוב החומר היה מסווג ואוחסן בחלק שמור ביותר של הסוכנות, אבל על פי גורמים, למאות בני אדם היתה גישה אליהם.

ראש ה-CIA הטרי, מייק פומפאו, תקף בנאומו הפומבי הראשון את ויקיליקס ואת מייסדה, ג'וליאן אסאנג'. "הגיע הזמן לומר לומר את האמת על ויקיליקס: היא שירות ביון לא מדינתי עוין, שלעתים קרובות מקבל סיוע ממדינות כמו רוסיה", אמר. 

ויקיליקס אמרו כי השיגו את החומר מעובדי קבלן לשעבר, שעבדו עבור המודיעין האמריקאי. בסוכנות הביון לא הגיבו לדברים האלה. 

עם פרסום המסמכים, פירט אסאנג את יכולות ה-CIA וטען כי הארגון הפך אלפי מוצרים תמימים לכאורה לכלי נשק פוטנציאליים ואמצעי מעקב אחרי הרוכשים, בהם טלפונים חכמים של אפל, מערכת ההפעלה אנדרואיד, מחשבים ביתיים ואף טלוויזיות של סמסונג, אשר מסוגלות להקליט בחשאי את בעליהן. אם זאת, בארגון לא פרסמו את דרכי הגישה לכלי הנשק האלקטרוניים עצמם, והודיעו שלא יעשו זאת עד שיוכלו לפרוק אותם.

בהודעה שהוציא ארגון ויקיליקס, נטען כי "על הציבור לדעת את הפרטים על המדיניות הטכנולוגית של ה-CIA, לקבוע האם ארגון הביון חרג מסמכויותיו החוקיות, ולדון על הפיקוח הציבורי עליו", בארגון הוסיפו כי "המקור שהעביר לנו את המסמכים מעוניין להתחיל דיון ציבורי על ביטחון, שימוש, ופיקוח דמוקרטי על כלי נשק דיגיטליים".