המבצע הצבאי של מצרים נגד כוחות דאעש בסיני נמשך. היום (חמישי) הודיע הצבא כי הוא הרג 19 מפעילי המדינה האסלאמית, ביניהם שלושה בכירים ממנהיגי הארגון. הצבא לא ציין מי הם הבכירים בהם היא פגעה, אך הדגישה שהם בין המנהיגים המרכזיים ביותר בתנועה. אחד מהם היה בכיר בגוף החקירות של הארגון. 

מדובר בתגובה לפיגוע שאירע אתמול נגד עמדת ביטחון של צבא מצרים סמוך למנזר סנטה קטרינה בדרום סיני, מאתרי התיירות הנוצריים החשובים במצרים. בפיגוע, עליו לקח דאעש אחריות, נהרג שוטר מצרי אחד ונהרגו שלושה. 
המתקפה הגיעה עשרה ימים בלבד לפני שהאפיפיור פרנציסקוס מתוכנן לבקר במצרים, וכאמור כשבוע לאחר הפיגוע הקטלני הכפול שקטל עשרות בשתי כנסיות באלכסנדריה ובטנטא, שגם עליו ארגון המדינה האסלאמית לקח אחריות, וסימן את אחד הימים הקטלניים בהיסטוריה של המיעוט הנוצרי במצרים. מצרים כזכור מנהלת כבר שנים מלחמה נגד פעילים של דאעש שהשתלטו על שטחים בצפון סיני. 

מנזר סנטה קטרינה בסיני. צילום: רויטרס
מנזר סנטה קטרינה בסיני. צילום: רויטרס


מנזר סנטה קטרינה, שנוסד במאה השישית לספירה, ממוקם למרגלות הר סיני, נחשב לאחד המנזרים העתיקים ביותר בעולם, ואף הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. 

לפני כשבוע אירעה מתקפת טרור במצרים בשני מוקדים שונים. הפיגוע הראשון אירע בכנסייה בעיר טנטא ומעוצמת הפיצוץ נהרגו לפחות 30 בני אדם. זמן קצר לאחר מכן התרחש פיגוע נוסף בכנסייה הקופטית מורקסיה שבשכונת עטארין שבעיר אלכסנדריה. בנוסף לכך, הוכרז מצב חירום בבתי החולים בעיר, על פי הדיווחים בפיגוע השני נהרגו 13 בני אדם, בהם שלושה קציני משטרה שמנעו מהמחבל להיכנס למתחם. מחבל מתאבד ניסה להיכנס לכנסייה בשעה שראש הכנסייה הקופטית, האפיפיור תיאודורוס התפלל במקום, אך שוטר שעמד בכניסה לכנסייה מנע ממנו להיכנס.

ארגון דאעש נטל אחריות על שני הפיגועים וגורם ביטחוני במצרים מסר "האצבע של דאעש טבועה בשני הפיגועים". לאחר הפיגועים אלפי מצרים יצאו לרחובות אלכסנדריה, הפגינו נגד הטרור, ומחו נגד מה שהם הגדירו כניסיון של האסלאם הקיצוני להוביל את מצרים למלחמת דת.