נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר כוחות צבא וציוד לגבול עם קוריאה הצפונית בשל חשש שארצות הברית מתכוננת לתקוף את המדינה המבודדת. הנשיא הרוסי חושש שמתקפה אמריקאית תגרום לגל פליטים מקוריאה הצפונית לתוך רוסיה. לרוסיה יש נמל צבאי ענק בוולדיווסטוק - רק 100 ק"מ מהגבול עם קוריאה הצפונית, בו מוחזקים כוחות גדולים של הצבא. 



היום (חמישי) צצו תמונות וסרטונים של שהעברת הכוחות לגבול בן 17 הק"מ. באחד מהם נראית רכבת עמוסה בציוד צבאי נעה לכיון הגבול. דיווחים נוספים מעידים על כך שקיימת תנועה גם בכבישים. "רכבות עמוסות בציוד צבאי, הנעות לעבר אזור פרימורסקי דרך חבארובסק נצפו על ידי תושבים מקומיים", דווח באתר רוסי. בין היתר, על הרכבות הועמסו מערכות ארטילריה. 

 
על פי הדיווח, פוטין הוזהר מכך שאם ארצות הברית תפגע במתקנים הגרעיניים של פיונגיאנג, הזיהום עלול להגיע לשטח רוסיה במהירות. קונסטנטין אסמולוב, מומחה לקוריאה הצפונית, אמר כי "במקרה שארצות הברית תתקוף את המתקנים הגרעיניים של פיונגיאנג באמצעות טילים, הענן הרדיואקטיבי יכול להגיע עד ולדיווסטוק בתוך שעתיים". הוא גם הזהיר כי במקרה של מלחמה בקנה מידה גדול, "מבקשי מקלט רעבים יזרמו לרוסיה". 

דובר צבא רוסיה, אלכסנדר גורדייב סירב לפרט מדוע יש תנועה צבאית באזור הזה, אבל אמר שלאחרונה הסתיימו תרגילים צבאיים במזרח סיביר. 


  
אתמול בלמה מוסקבה גינוי של מועצת הביטחון נגד קוריאה הצפונית, בשל הניסוי האחרון והכושל בשיגור טיל בליסטי. זאת בניגוד לסין, לה יש גבול הרבה יותר ארוך עם משטרו של קים ג'ונג און. 
 
רוסיה ביקשה שנוסח הגינוי יכלול את הצורך להגיע לפתרון באמצעות דיאלוג. סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אמר כי "לרוע המזל, אנחנו צריכים להודות שהסיכון לעימות רציני באזור הזה עלה באופן משמעותי". הוא קרא להפגנת אחריות מכל הצדדים על מנת למנוע הסלמה.