נמשכת חקירת הפיגוע בשאנז אליזה: אדם שהרשויות בבלגיה התריעו עליו לעמיתיהם בצרפת הסגיר בשל מעורבות אפשרית בפיגוע בפריז, הסגיר עצמו למשטרת אנטוורפן, כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות "בלגה". מוקדם יותר אמר דובר משרד הפנים הצרפתי, פייר-הנרי ברנדט, שאדם נוסף זוהה ע"י גורמי ביטחון בלגיים והם הסבו את תשומת לבן של הרשויות בצרפת. 

הבוקר נמסר מהתביעה הפדרלית בבלגיה, כי אין שום אינדיקציה שהיורה בשרות השאנז אליזה הוא בלגי, למרות טענת ארגון המדינה האסלאמית, שנטל אחריות על הפיגוע, שהמפגע הוא אבו יוסף אל בלג'יקי (הבלגי). "אל בלג'יקי משמעותו בלגי", אמר דובר התביעה, "אבל זאת זהות מאוד עמומה. 
תיעוד מזירת הפיגוע בפריז

בתוך כל, מקור משפטי בפריז מסר כי שלושה בני משפחתו של המחבל, קרים שרפי, נעצרו על ידי המשטרה. שרפי, בן 39, יליד צרפת, מוכר למשטרה כמוסלמי קיצוני בעל עבר של גילויי אלימות כלפי המשטרה. 

לפני שש עשרה שנים הוא ירה ופצע שוטר שעצר אותו כשנהג במכונית גנובה ואחר כך ירה שוטר אחר כשהיה במעצר, מה שעלה לו בשנות מאסר רבות. שרפי נורה למוות על ידי השוטרים שכשהחל לרוץ במורד הרחוב, מה שגרם לפציעתה הקלה של תיירת שעברה במקום. ארגון המדינה האיסלאמית, דאעש טען מצידו בהודעתו, כי מבצע הפיגוע הוא דווקא אבו יוסף אל בלג'יקי שהגיע מבריסל ברכבת הטאליס.

הנשיא פרנסואה הולנד שכינס את הקבינט הביטחוני שלו, יצא מארמונו כדי למסור הודעה שבה אישר את אופיו הטרוריסטי של האירוע. הוא הבטיח כי הבחירות לנשיאות שהסיבוב הראשון שלהם ייערך ביום ראשון יתקיימו תחת השגחה ביטחונית קפדנית ומירבית. הוא הדגיש את הזדהותם של הממשלה והאזרחים עם המשטרה ואת התפקיד המסור והמסוכן שהיא ממלאת. אך ההערכה בפריז היא כי אירוע טרור בלב אחד הסמלים המרכזיים של עיר האורות, שלושה ימים לפני הבחירות מהווה הצלחה לטרור ומכה קשה ליוקרת צרפת וכנראה, שוב לתיירות שלה.

רק לפני יומיים נעצרו במרסיי שני מחבלים שרצו לבצע פיגועים במהלך הבחירות. האירוע יכול לחזק, מדרך הטבע, מועמדים כמו מרין לה פן בימין הקיצוני והמועמד הרפובליקני פרנסואה פיון ששמו את המלחמה בטרור, באסלם הקיצוני ובהגירה במרכז המצע שלהם. שניהם ביטלו את אירועי הבחירות שנועדו להם היום. אך גם מועמדים אחרים הביעו מיד את הזדהותם עם כוחות הבטחון.

תקיפת הטרור התרחשה בשעה שבה 11 המועמדים ערכו ביניהם עימות לא ישיר בטלוויזיה, בצורה של סדרת ראיונות. אך מה שקרה בשאנז אליזה הסיט את תשומת הלב מהקמפיין. מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן אמרה במהלך הראיון: "אי אפשר להשאיר לילדינו מדינה שאינה מסוגלת להגן עליהם".