משטרת צרפת עצרה הערב (שבת) אדם שאיים בסכין על שוטרים בתחנת הרכבת גאר דו נור שבפריז. האירוע, שבו לא היו נפגעים, הכניס את בירת צרפת לתבהלה והביא להעלאת הכוננות של כוחות הביטחון באזור, זאת יממה בלבד לפני הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת שייערך מחר, ולאחר פיגוע הירי נגד שוטרים שאירע במרכז המדינה בסוף השבוע.



במהלך האירוע ניגש האדם לעבר שוטרים שנכחו באחת מתחנות הרכבת העמוסות ביותר בבירה הצרפתית ונופף לעברם בסכין. מיד לאחר מכן הם הפילו אותו ואזקו אותו כשהוא מרותק לרצפה. בעקבות התקרית נוצרה בהלה בקרב הנוסעים שנכחו בתחנה, מה שגרם לרבים לנסות לברוח ממנה ואף הביא לעיכוב בתנועת הרכבות.



כוחות הביטחון בתחנת הרכבת גאר דו נור. צילום: AFP



מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן, שהצהירה על כוונותיה להפסיק לחלוטין את ההגירה למדינה בשבוע שעבר, התבטאה בנושא גם לאחר האירוע בתחנת הרכבת: "אני לא רוצה שנתרגל לטרור מוסלמי. עלינו להפסיק להיות תמימים. אסור לנו להשאיר לילדים שלנו מדינה שלא מסוגלת להגן עליהם". מוקדם יותר, יריבה עמנואל מקרון הגיב אף הוא על הירי כשאמר ש"המטרה מספר 1 של הנשיא היא להגן על אנשים".



לפי הסקר האחרון לקראת הבחירות שפורסם לפני כיממה בצרפת מועמד המרכז-שמאל עמנואל מקרון מוביל על יריביו ומקבל 23 אחוזים בסיבוב הראשון, כאשר מארין לה פן צמודה אליו עם 22 אחוזים. עמנואל פיון נמצא מעט מאחור עם 21 אחוזים והמתמודד מטעם השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון זוכה ל-19 אחוזים מהקולות. 



מקרון. לפי הסקרים הוא המועמד המוביל לנשיאות צרפת. צילום: רויטרס
מקרון. לפי הסקרים הוא המועמד המוביל לנשיאות צרפת. צילום: רויטרס



הקלפיות צפויות להיפתח בראשון ב-8 בבוקר וייסגרו לאחר 12 שעות. אם אף מתמודד לא יזכה ל-50 אחוז מהקולות שני המועמדים הבכירים יתמודדו זה מול זה בסיבוב שני שבועיים לאחר מכן.



הקמפיין לנשיאות התמקד הפעם במשבר הכלכלי ובאחוז האבטלה הגבוה במדינה, כמו גם בנושא ההגירה לשטחי המדינה. הבחירות יקבעו למעשה את הנתיב שבו תלך הכלכלה הצרפתית, שמדורגת במקום החמישי בעולם עם 2.2 טריליון יורו. 



מארין לה פן. האם האירועים הביטחוניים האחרונים בצרפת יעניקו לה עוד קולות? צילום: רויטרס
מארין לה פן. האם האירועים הביטחוניים האחרונים בצרפת יעניקו לה עוד קולות? צילום: רויטרס



כזכור, האירוע בתחנת הרכבת בפריז מתרחש על רקע העלאת כוננות במדינה, זאת בעקבות מעצרם של שני מחבלים מוסלמים במרסיי שעמדו להתנקש כנראה במועמד  הרפובליקני פרנסואה פיון. העלאת הכוננות באה לידי ביטוי בשימוש באמצעי ביטחון מוגברים סביב עצרותיהם של מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן במרסיי ומועמד הסוציאליסטים בנואה המון בכיכר הרפובליקה בפריז.