בובת הברבי הקלאסית, שגרמה הנאה למיליוני בנות ברחבי העולם במשך עשרות שנים, סובלת לאחרונה מצניחה דרמטית בפופולריות שלה. יצרנית הצעצועים הגדולה בעולם, חברת מאטל האמריקאית, הודיעה בימים האחרונים על צניחה באחוזי המכירות והרווחים שלה, בעקבות הביקוש הדליל לבובה המיתולוגית. ראשי החברה הודיעו כי ברבעון הראשון של שנת 2017 רשמה מאטל הפסדים של 133.2 מיליון דולר, עובדה שגרמה לאחר מכן לצניחה של 6% במניות החברה בבורסת ניו יורק.



על פי הדיווח של ראשי מאטל, המכירות הכוללות של החברה צנחו בשיעור 15.4% במהלך הרבעון הראשון של השנה הנוכחית, והסתכמו בסכום של 735 מיליון דולר. הנהלת החברה טוענת כי הסיבה העיקרית להפסדים הינה הצניחה המשמעותית בביקוש לבובה. למרות הירידה ברכישות של ברבי, נשיא חברת הצעצועים האמריקאית, ריצ'ארד דיקסון, הביע ביטחון כי הבובה האהובה תחזור לאופנה בקרוב. "אנו בונים כעת מחדש את קו הבובות שלנו עם התמקדות בברבי", הדגיש.



לאחר תקופה של ירידה מתמשכת במכירות של ברבי, שהוצגה לראשונה בשוק הצעצועים כבר בשנת 1959, יצאה חברת מאטל בקמפיין שיווקי חדש והשיקה בובות ברבי במגוון גוני עור ועיצובי גוף. למרות זאת, מבקריה של החברה מייחסים בין היתר את הירידה העקבית והמתמשכת באחוזי המכירות של הבובה לטענה כי ברבי מעוצבת "בצורה כמעט אנורקטית", ועובדה זו משפיעה לרעה על כל הילדות וגם הילדים שמשחקים עם הבובה. ראשי מאטל טענו להגנתם כי "עיצובי הגוף של ברבי משקפים את העולם שהילדים רואים כיום".