ביי ביי ברבי? עתידה של הבובה המיתולוגית בסכנה

הפסדים, ירידה בביקוש, וטענות כי הצעצוע מעודד אנורקסיה ומשפיע לרעה, הביאו את הדמות האייקונית לעבר פי פחת, אך במטאל מבטיחים: "היא תחזור לאופנה"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
בובות ברבי
בובות ברבי | צילום: Getty images

על פי הדיווח של ראשי מאטל, המכירות הכוללות של החברה צנחו בשיעור 15.4% במהלך הרבעון הראשון של השנה הנוכחית, והסתכמו בסכום של 735 מיליון דולר. הנהלת החברה טוענת כי הסיבה העיקרית להפסדים הינה הצניחה המשמעותית בביקוש לבובה. למרות הירידה ברכישות של ברבי, נשיא חברת הצעצועים האמריקאית, ריצ'ארד דיקסון, הביע ביטחון כי הבובה האהובה תחזור לאופנה בקרוב. "אנו בונים כעת מחדש את קו הבובות שלנו עם התמקדות בברבי", הדגיש.

לאחר תקופה של ירידה מתמשכת במכירות של ברבי, שהוצגה לראשונה בשוק הצעצועים כבר בשנת 1959, יצאה חברת מאטל בקמפיין שיווקי חדש והשיקה בובות ברבי במגוון גוני עור ועיצובי גוף. למרות זאת, מבקריה של החברה מייחסים בין היתר את הירידה העקבית והמתמשכת באחוזי המכירות של הבובה לטענה כי ברבי מעוצבת "בצורה כמעט אנורקטית", ועובדה זו משפיעה לרעה על כל הילדות וגם הילדים שמשחקים עם הבובה. ראשי מאטל טענו להגנתם כי "עיצובי הגוף של ברבי משקפים את העולם שהילדים רואים כיום".

תגיות:
צעצועים
/
ברבי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף