זעם בבריטניה על כך שמחבל שרצח אזרחית בריטית בירושלים יקבל משכורת מהרשות הפלסטינית, לה מעבירה הממשלה בלונדון סכום של 25 מליון לירות שטרלינג בשנה.  ג'מיל תמימי, שדקר למוות את חנה בלדון ברכבת הקלה בירושלים לפני עשרה ימים. בלדון הגיעה לישראל במסגרת חילופי סטודנטים.



תמימי, בן 57, לו יש היסטוריה ארוכה של בעיות נפשיות, אמר בחקירתו במשטרה כי ביצע את הפיגוע בתקווה חייל או שוטר יירו בו ויהרגו אותו. במקום זאת, תמימי נעצר והוא צפוי להפוך לגיבור ברשות הפלסטינית, כמו מחבלים רבים לפניו. בית משפט ישראלי קבע כי תמימי כשיר לעמוד לדין, בעקבות חוות דעת פסיכיאטרית שעבר. לדברי איתמר מרכוס, מנכ"ל ארגון מבט לתקשורת הפלסטינית, זה אומר שתמימי, או משפחתו, זכאים לקבל משכורת מהרשות הפלסטינית.



בדיילי מייל ציטטו את מרכוס, שאמר כי על פי החוק הפלסטיני, כל מי שנעצר בגין "התנגדות לכיבוש הישראלי", מקבל משכורת מהרשות הפלסטינית. לטענתו, 100 אחוזים מהמחבלים המתאבדים, דוקרים, יורים או דורסים, נכללו בקטגוריה הזו.



בחודש דצמבר הבהירה הממשלה כי תכוון את הכסף המועבר לרשות הפלסטינית לנושאים כמו בריאות וחינוך, אבל המתנגדים אמרו כי בכך ישתחרר כסף אחר למשכורות למחבלים.



מהמחלקה הבריטית לפיתוח בינלאומי נמסר בתגובה כי "הסיוע הכספי שמעניקה בריטניה לפלסטינים משמש רק לשירותי חינוך, כחלק מהמאמץ שלנו להביא לשלום ולפתרון שתי המדינות. יש לנו אמצעי זהירות שנועדו להבטיח שהכסף הבריטי לא מגיע לארגוני טרור".