נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יוצא בביקורת חריפה על מועצת הביטחון של האו"ם. בשיחה עם כתבים לפני פגישתו עם שגרירי המדינות החברות במועצה, אמר היום (שני) הנשיא האמריקאי כי הגוף הבינלאומי חייב להיות מוכן להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית, לאור ההסלמה במתיחות בעקבות תוכניות הטילים והגרעין שלה.



טראמפ אמר כי הסטטוס קוו בקוריאה הצפונית אינו מקובל והמועצה חייבת להיות מוכנה להטיל סנקציות גדולות יותר פיונגיאנג. "זהו איום אמיתי על העולם, בין אם האנחנו רוצים לדבר על זה ובין אם לאו. קוריאה הצפונית היא בעיה גדולה שאנחנו חייבים סוף-סוף לפתור", אמר. 



לא ברור כיצד טראמפ יצליח לשכנע את המדינות החברות במעוצת הביטחון לפעול נגד משטרו של קים ג'ונג און, אחרי שבשבוע שעבר רוסיה בלמה גינוי של מועצת הביטחון נגד קוריאה הצפונית, בשל הניסוי האחרון והכושל בשיגור טיל בליסטי. זאת בניגוד לסין, לה יש גבול הרבה יותר ארוך עם קוריאה הצפונית.



בשבוע שעבר אמר סגן נשיא ארצות הברית, מייקל פנס, כי כל האופציות מונחות על השולחן בנושא צפון קוריאה, אך טראמפ נחוש לעבוד בשיתוף עם יפן, סין וקוריאה הדרומית כדי למצוא פתרון לעימות. "אנחנו מודעים לפרובוקציות שמפעילה קוריאה הצפונית על היפנים, ואנחנו עם יפן ב-100%", הוסיף פנס.



כזכור, צפון קוריאה ניהלה לאחרונה סדרה של ניסויים בטילים, כולל שיגור של טיל גרעיני שנכשל, זאת בתגובה לסנקציות שהטילה עליה ארה"ב.



טראמפ התייחס גם לתגובה הבינלאומית לנעשה בסוריה. לדבריו, המועצה כשלה בתגובתה למתקפה הכימית בחאן שיחון בסוריה בתחילת החודש וכינה זאת "אכזבה עצומה". מעל 100 בני אדם נהרגו במתקפה בחבל אידליב, שהביאה לתגובה אמריקאית קשה: מתקפה של טילי טומהוק על בסיס חיל האוויר ממנו יצאה המתקפה הכימית.