יממה לאחר שעלתה לסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת, הודיעה הערב (שני) מארין לה פן על פרישתה הזמנית מראשות מפלגת החזית הלאומית. הסיבה למהלך המפתיע: רצונה להתמקד בבחירות עצמן. "הערב, אני כבר לא נשיאת החזית הלאומית, אלא מועמדת לנשיאות", אמרה לה פן בטלוויזיה הצרפתית, "אהיה מעל שיקולים מפלגתיים".
בעבר כבר אמרה אשת הימין הקיצוני, כי היא אינה מועמדת המפלגה שלה, והדגימה זאת במהלך מסע הבחירות שלה, כשהציגה את המצע שלה ואמרה כי הוא שלה, לא של מפלגתה.  
ההערכה היא שמהלך נועד לגרוף קולות נוספים מהימין המתון והמרכז הפוליטי בצרפת ובכך לצמצם את הפער בינה לבין המועמד המוביל, איש המרכז, עמנואל מקרון עד לסיבוב השני של הבחירות, ב-7 במאי. על פי הסקרים, מקרון ינצח בסיבוב השני בפער גדול על לה פן של 64% לעומת 36%.  

כבר היום החלה לה פן בניסיון להציג את חולשותיו של יריבה, כשאמרה שהוא לא "ביטחוניסט" ואין לו מושג איך להילחם בטרור האסלאמי. היא בנתה במהלך מערכת הבחירות את הטיקט שלה על היכולת להילחם באסלאם הפונדמנטליסטי בעוד שמקרון הוא איש כלכלה שעבד בבנק רוטשילד. 
המועמדת הנחשבת לגזענית ושונאת את המוסלמים ולא ממש אוהבת את היהודים אמרה: "אני בניגוד למקרון שמרחף אי שם, נמצאת עם הרגליים על הקרקע ויודעת היטב מה טוב לעם שלי, ומה הם הנושאים הכי חשובים להם, שזה בעיקר הטרור האסלאמי. הדבר הכי פחות מעליב שאפשר לומר עליו בנושא זה שהוא חלש בביטחון", אמרה. לדבריה, אין למקרון שום תוכנית להגן על העם מפני פעולות הטרור שמתרחשות בצרפת בשנתיים האחרונות.