בימים אלו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מזמן את הסנאט ומעלה את המתיחות מול צפון קוריאה. פרופסור איתן גלבוע התייחס היום (שלישי) למתיחות בין ארה"ב והדיקטטורה המבודדת ואמר כי מדובר בצעד יוצא דופן של הנשיא: "טרמאפ מכנס את כל הסנאט במקום הוועדות שקמות בו בדרך כלל. הוא מזמין את כולם לבית הלבן. מדובר במהלך דרמטי ולדעתי הוא חלק מהמלחמה  הפסיכולוגית שמתנהלת עכשיו מול צפון קוריאה". 

לדברי גלבוע, "המטרה של טראמפ היא להפעיל לחץ על קוריאה הצפונית. ממשל טראמפ חושש שקוריאה תפתח פצצות יותר קשות כמו פצצות מימן וטילים בין יבשתיים. לכן הוא מנסה לעצור את המהלכים לפני שיהיה מאוחר מידי. גם טראמפ וגם קינג ג'ונג און הם מנהיגים לא צפויים. על טראמפ לא הייתי סומך במאת האחוזים בגלל שנדרשת מיומנות בניהול משברים ולטראמפ אין את זה, אבל האנשים שלידו לא ייתנו לו ללכת על הרפתקנות".

עוד הסביר הפרופסור כי "מדובר במשחק קלאסי של הליכה על התהום. שתי הצדדים הפנימו את האמירות המילוליות שלהם, האיומים והאזהרות. ארה"ב הודיעה שאם סין לא תפעל בנחישות מספקת נגד קוריאה הצפונית אז היא תחריף את צעדיה. מבחינת סין זה שינוי משמעותי במאזן הכוחות באזור ואני רואה את כל המהלכים כרגע כמעין מלחמה פסיכולוגית. השאלה מי ימצמץ ראשון. יש גם היבט ישראלי שצריך לדעת אותו. יש שיתוף פעולה מאד הדוק בין קוריאה הצפונית לאיראן בנוגע לנשק הגרעיני והטילים הבין יבשתיים. לכן עצירה של קוריאה הצפונית עשויה לשרת גם את האינטרס של ישראל מול איראן".