המועמדת לנשיאות צרפת, מארין לה פן, יצאה היום (שלישי) נגד אופן השחיטה המקובלת ביהדות ובאיסלאם ואמרה כי היא מתכוונת להוציא אותה מחוץ לחוק. "חייבים לאסור שחיטת בעלי חיים ללא הימום מוקדם". אמרה לה פן בסיור שערכה באחד השווקים במדינתה. באמירה זו התכוונה לה פן כי שיטות השחיטה הכשרה המקובלת ביהדות ושחיטת ה"חלאל" המוסלמית אינן הומניות ויש למנוע את המשך קיומן בצרפת, דבר שיפגע כמובן בחופש הדת של אזרחים רבים במדינתה.

המועמדת לנשיאות צרפת מטעם הימין הקיצוני שעלתה לסיבוב השני בבחירות, ידועה בהתבטאויותיה החריפות כנגד המיעוטים במדינתה. לה פן אמרה בראיון לפני חודשיים כי תדרוש מיהודים צרפתיים לוותר על אזרחותם הישראלית. המועמדת הציגה בראיון, שנערך בערוץ הטלוויזיה פראנס 2, את תכניתה שלא לאפשר לתושבי המדינה להחזיק באזרחות כפולה, אלא אם מדובר באזרחות אירופית. כשנשאלה על ידי המראיינת האם התקנה הזו תתייחס גם ליהודים, אמרה כי "ככל הידוע לי, ישראל אינה באירופה". 

יהודים בצרפת, צילום:Getty images


כזכור, מארין לה פן הודיעה אתמול על פרישתה הזמנית מראשות מפלגת החזית הלאומית. הסיבה למהלך המפתיע: רצונה להתמקד בבחירות עצמן. "הערב, אני כבר לא נשיאת החזית הלאומית, אלא מועמדת לנשיאות", אמרה לה פן בטלוויזיה הצרפתית, "אהיה מעל שיקולים מפלגתיים". בעבר כבר אמרה אשת הימין הקיצוני, כי היא אינה מועמדת המפלגה שלה, והדגימה זאת במהלך מסע הבחירות שלה, כשהציגה את המצע שלה ואמרה כי הוא שלה, לא של מפלגתה.