תיעודי הרצח ברשתות החברתיות מתבררים כמגיפה עולמית. אזרח תאילנדי צילם עצמו רוצח את בתו בת ה-11, העלה זאת בשני סרטונים שפרסם בפייסבוק, ומיד לאחר מכן התאבד. סרטוני הווידיאו שהעלה האב בעמוד הפייסבוק שלו הוצגו שם במשך יממה שלמה עד שדווחו על ידי גולשים והורדו היום (שלישי) מהרשת. התמונות הקשות מתאילנד מראות את ווטיסן וונגטלי כורך חבל סביב צווארה של בתו ואז זורק אותה מגג בניין בעיר פוקט. התאבדותו של האב לא שודרה ברשת וגופתו נמצאה לאחר מכן סמוך לבתו שנרצחה.



קצין המשטרה הממונה על החקירה אמר כי "הרוצח עבר התקף פרנויה בגלל שחשד שאשתו מתכוונת לעזוב אותו". שר הטכנולוגיה התאילנדי הגיב על התנהלות פייסבוק במקרה: "אנחנו לא מתכוונים להגיש תביעה נגד פייסבוק, מאחר והם רק מהווים את ספקי השירות והם פעלו אך ורק על פי הפרוטוקול לאחר שהוגשה בקשה להוריד את הסרטון. הם שיתפו פעולה באופן מצוין".



כזכור, רק לפני שבוע, התאבד בירייה סטיב סטפנס, שרצח אדם בקליבלנד ולאחר מכן העלה את התיעוד לפייסבוק, לאחר מרדף שנערך אחריו של שוטרי מדינת פנסילבניה. סטפנס ירה ברוברט גודווין ברחוב בקליבלנד, לפני שנמלט ברכב והעלה את הרצח לרשת החברתית. במשטרת קליבלנד, מסרו כי לסטפנס לא היה עבר פלילי, והוא לא נחשד במקרי רצח אחרים.



סטיב סטפנוס, "רוצח הפייסבוק", צילום: רויטרס



ככל הנראה, הוא לא הכיר את גודווין, פניסיונר שעל פי דיווחי התקשורת, בילה את יום ראשון של חג הפסחא עם בנו וכלתו לפני שנורה למוות.  לאחר האירוע נמסר מחברת פייסבוק כי היא תבחן את הדרך בה היא עוקבת אחרי תוכן מצולם וחומרים מעוררי מחלוקת נוספים. הסרטון הוצג למשך כמעט שעתיים בטרם הוסר מהרשת החברתית.



רצח נוסף ששודר בפייסבוק אירע בינואר בשנה שעברה בצרפת כאשר פעיל דאעש, לארוסי אבאללה, רצח קצין משטרה ואת זוגתו בפרבר סמוך עיר הבירה פריז ותיעד את עצמו עושה זאת. בעת שאבאללה צילם את עצמו רוצח את אשתו, ילדם בן השלוש של בני הזוג שנרצחו היה מאחוריו על הספה. "אני לא יודע מה אני הולך לעשות איתו", אמר הרוצח.