נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נשא היום (שלישי) נאום במוזיאון השואה בוושינגטון לכבוד, בו נדר שארצות הברית לעולם לא תשתוק שוב מול פני הרשע. "אנחנו כאן כדי שהאנושות אף פעם לא תשכח. מכחישי השואה הם שותפים לפשע", הוא הוסיף. דברי הנשיא, הכחשת השואה מהווה עוד סוג של אנטישמיות שהולכת וצוברת תאוצה ברחבי העולם כאשר מדינות מאיימות על ישראל בהשמדה. "אנחנו כאן כדי שהאנושות אף פעם לא תשכח", אמר



"אנחנו נתמודד מול האנטישמיות וניאבק בשעות הקדומות", אמר טראמפ, "כנשיא ארה"ב תמיד אעמוד לצד העם היהודי ותמיד אעמוד לצד מדינת ישראל, השותפה שלנו".                        

לדברי הנשיא האמריקאי, "היום אנחנו זוכרים את ששת המיליונים שחייהם נגמרו. נזכור את הקורבנות הנוספים שנרצחו ונגדעו על ידי הנאצים. אנחנו נזכור וזוכרים את הרשע שמחק חיים וחופש ואנחנו גם נזכור את האור שהיה והאיר. אנחנו נזכור את נשמות הגיבורים שנלחמו, ונזכור את רגעי השחרור והחופש כאשר החיילים האמריקאים הגיעו והניפו את הדגל הנפלא שלנו ואמרו לאנשים אתם חופשיים".

טראמפ הוסיף ואמר כי "העם היהודי שרד שואה והוצאה להורג וניסיון להשמידם, ועם זאת תוך כדי המאבק, הם הגיעו לשגשוג והאירו את העולם באור. אנחנו עומדים עם העם היהודי. מדינת ישראל היא עדות נצחית לכוחו הבלתי נלאה של העם היהודי. הייתם עדים לניסיון המאורגן להשמיד עם שלם, ועם נפלא, אני חייב להוסיף. תמיד אעמוד לצד העם היהודי ולצד חברתנו ושותפתנו, מדינת ישראל". 

הדברים באים על רקע נאומו אתמול של נשיא המדינה ראובן ריבלין, שתקף את מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, מארין לה פן, על כך  שהכחישה את אחריותה של צרפת לגירוש אזרחיה היהודים למחנות הריכוז וההשמדה הנאצים. ברקע שהעניק לדבריו הסביר ריבלין כי "האחריות לשואה, לביצועו של הרצח השיטתי של העם היהודי בידי הנאצים ועוזריהם משאר העמים, נעשה בשנים האחרונות לנושא פוליטי מרכזי בכל רחבי העולם המערבי. לראשונה מזה זמן רב, שבה השואה והפכה מעניין היסטורי שהינו נחלתם של מלמדים מקצועיים בעיקר לנושא פוליטי מובהק ובוער. לכאורה, שובה של השואה לכותרות העיתונים היא בשורה. אולם, זו בשורה רק לכאורה. שכן המסר שעולה מההתבטאויות הפוליטיות האחרונות הוא מטריד מאין כמוהו. ובכל מקום המסר הוא אותו מסר: איננו אחראים לשואה. איננו אחראים להשמדת העם היהודי, שאירעה בגבולנו". 

ריבלין הוסיף כי מגמה דומה מתרחשת במקומות נוספים בעולם: "בפולין, הדיון במעורבותה של האוכלוסייה המקומית ברדיפת היהודים ורציחתם הפך לנושא פוליטי מן המדרגה הראשונה. באוקראינה, זעמו נבחרי ציבור על כי בנאומי בפני הפרלמנט האוקראיני, הזכרתי שרבים מהמסייעים לנאצים היו בני העם האוקראיני ובתוכם היו שפרעו וטבחו ביהודים ובמקרים רבים הסגירו אותם לגרמנים, ובבריטניה, קבע חבר במפלגת הלייבור שגורש ממנה, כי 'היהודים הציונים שיתפו פעולה עם היטלר'".

"אנו תובעים חשבון נפש לאומי ומוסרי מכל אלו שסייעו להוצאת תכנית ההשמדה מהכוח לפועל", הצהיר ריבלין. לדבריו: "ההתכחשות לאחריות לפשעים שנעשו בימי מלחמת העולם השנייה, היא הכחשת שואה מסוג חדש, מסוכן והרסני הרבה יותר מזה שהכרנו עד כה. ההכחשה שהולכת וצומחת לנגד עינינו חותרת למטרה מתחכמת ומסכנת הרבה יותר - זוהי אינה הכחשה של עצם קיומה של השואה, אלא הכחשה של ההבחנה בין קורבן לבין פושע. זוהי הכחשה שמבקשת להפוך את אירופה כולה - על הנהגתה הלאומית ומוסדותיה המארגנים - לקורבנות. זוהי הכחשה שחותרת לבטל את האחריות הפוליטית והמוסרית שמוכרחה לעמוד בלב זיכרון השואה לדורי דורות".