בשאר אסד עצמו, או פמלייתו, הורו על ביצוע המתקפה הכימית באידליב ב-4 באפריל, כך טוענים שירותי המודיעין הצרפתיים, על פי דוח שהוציאו צבא צרפת וארגון הביון שלה. עוד נאמר, כי את התקיפה עצמה ביצעו כוחות הנאמנים לאסד.



מעל מאה בני אדם נהרגו בתקיםה על העיירה חאן שיחון, שגרמה לתגובה אמריקאית חריפה ושיגור 59 טילי טומהוק לעבר בסיס חיל האוויר ממנו יצאו המטוסים שביצעו את התקיפה.



על פי המסמך בן ששת העמודים, המסקנה נובעת מדגימות שהושגו מהקרקע בה פגע הנשק הכימי וכן בדיקות דם מאחד הקורבנות של הטרגדיה. בין החומרים שנמצאו בדגימה היה הקסמין, סימן לגז סארין שיוצר ע"י הממשלה הסורית.



"שירותי המודיעין מעריכים כי רק אסד או יועציו המשפיעים ביותר יכלו לתת את ההוראה להשתמש בנשק כימי", נכתב בדוח. עוד נאמר, כי לארגוני ג'יהאד באזור אין את היכולת לשגר כזראת מתקפה וכי ארגון המדינה האסלאמית לא היה באזור.



על פי הדוח, טענתו של הנשיא הסורי מלפני שבועיים, שהמתקפה זויפה "אינה אמינה", זאת לאור כמות הנפגעים העצומה שהגיעו תוך זמן קצר לבתי חולים סורים וטורקיים, כמו גם הכמות עצומה של פעילות מקוונת על נפגעים עם סימפטומים של פגיעה במערכת העצבים.