לאור המתיחות באזור קוריאה, ד"ר אלון רבינוביץ' הגיע לעשות סדר, והתראיין הבוקר (רביעי) לתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה על ההתפתחויות האחרונות באזור. "כל אחד מהצדדים משיג את הרווחים שלו מההליכה על הקווים", סיפר המומחה לצפון קוריאה. "כל אחד מתפלל שאף אחד מהצדדים לא יאתגר את הצד השני. החשש הוא שתהיה טעות של אחד הצדדים ותהיה תקלה באחד השיגורים".



 



לדברי רבינוביץ', "קים ג'ונג' און מבין את כללי המשחק, הוא מנסה לאתגר ויורה טילים לכיוון הים למרחקים ארוכים. החשש הוא שישגר טיל לכיוון האוקיינוס באזור יפן ואז אחד הצדדים יצטרך להגיב. המשמעות היא מלחמה ומאות אלפי הרוגים תוך מספר ימים. לאורך הגבול של קוריאה הדרומית יש אלפי טילי ארטילריה. קוריאה יכולה לשגר ליפן ויכולים להיווצר עוד כמה תסריטי אימה". 
 
עוד הוסיף המומחה: "המערב יודע שמטרתו המרכזית של קים ג'ונג און היא לשרוד בשלטון. מבחינתו האיום הנוכחי הוא האיום האמריקאי ואסור לו להיראות חלש מולו. אנחנו יודעים שהוא איש אכזר שהוציא להורג את בן דוד שלו באמצעות כלבים וחיות טרף. מעבר לכך, צריכים לשפוט אותו בהיבט הרודני. הוא לא דמוקרט. אם יש לו בדרך איומים כאלה ואחרים הוא מחסל אותם. הוא חיסל גם אנשי משרד החוץ, הוא איננו סימפטי. בעתיד אנחנו נצפה בעליות וירידות של המתח מול צפון קוריאה בתקופתו של טראמפ. חשוב לציין שיש גם את השחקן הסיני שתפקידו להרגיע את הצדדים. אני מקווה שטראמפ ייקח 'רגיעון' ויתמודד עם הסיטואציה".