שוטרי משטרת הממלכה המאוחדת עצרו היום (חמישי) צעיר בשנות ה-20 לחייו כאשר הוא נושא עליו שני סכינים באזור ווסטמיניסטר, בין הפרלמנט לבית ראת הממשלה תרזה מיי ברחוב דאונינג 10. על פי המשטרה המקומית נבדק החשד כי הוא ביקש לבצע פיגוע טרור. הצעיר נתפס במהלך חיפוש על גופו. בעקבות האירוע נחסמו מספר רחובות באזור.



מעצר החשוד התרחש לא הרחק מהמקום בו בוצע לפני כחודש פיגוע דריסה בו נהרגו חמישה בני אדם, ארבעה עוברי אורח ושוטר. כזכור, בפיגוע נפצעו בנוסף כ-40 בני אדם כאשר חלקם נדרסו וחלקם נפגעו במהלך המנוסה מהמקום. המחבל חוסל על ידי כוחות היחידה המיוחדת למלחמה בטרור, לאחר שדקר למוות את השוטר קית' פלמר בן ה-48. על פי הדיווחים השונים, פלמר הסתובב ללא נשק, בדומה לשוטרים רבים באזור. 



מעצר החשוד בירי היום. צילום: רויטרס
מעצר החשוד בירי היום. צילום: רויטרס



המחבל שעמד מאחורי מתקפת הטרור לפני כחודש הוא חאליד מסעוד, יליד בריטניה בן 52 שהורשע בעבר בעבירות אלימות והיה מוכר לרשויות. פעולתו הושפעה מאידאולוגיה אסלאמית. על רקע זה מוקדם יותר ארגון הטרור דאעש נטל אחריות על האירוע בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות עמאק.



סיכול הפיגוע היום מצטרף לשורת אירועי טרור באירופה. לפני שבוע שוטר אחד נהרג ושניים נפצעו באורח קשה, בפיגוע ירי שהתרחש בשדרות השאנז אליזה בפריז. לאחר האירוע ארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות על הפיגוע. אחד המחבלים שיצא ממכונית האאודי האפורה שלו, ירה מרובה אוטומטי לעבר ניידת משטרה, הרג שוטר ופצע שניים אחרים, זוהה כקרים שרפי, בן 39, יליד צרפת, מוכר למשטרה כמוסלמי קיצוני בעל עבר של גילויי אלימות כלפי המשטרה.