נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר הלילה (שישי) כי יתכן מאוד סכסוך גדול עם קוריאה הצפונית סביב תוכנית הגרעין והטילים שלה, אך הוא מעדיף פתרון דיפלומטי לסכסוך. "יש בהחלט סיכוי שנגיע בסופו של דבר לקונפליקט מרכזי גדול מאוד עם קוריאה הצפונית", אמר טראמפ בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" לקראת ציון מאה ימים לכהונתו.



עם זאת, אמר טראמפ, כי הוא רוצה לפתור את המשבר בפתרון שלום, נתיב שבו הוא וממשלתו מדגישים על ידי הכנת מגוון של סנקציות כלכליות חדשות, זאת מבלי להוריד את האופציה הצבאית מהשולחן. "היינו שמחים לפתור דברים בצורה דיפלומטית, אבל זה מאוד קשה", אמר.



עוד הוא אמר גם כי הוא רוצה שדרום קוריאה תשלם את עלות מערכת ההגנה נגד טילים של ארה"ב שהוצבה במדינה, שאותה העריך בכמיליארד דולר, ובכוונתו לדון מחדש על הסכם הסחר החופשי עם דרום קוריאה, או לבטל אותו, בשל גירעון מסחרי עמוק עם סיאול. כשנשאל מתי יודיע על כוונותיו לחדש את הברית, אמר טראמפ: "בקרוב מאוד. אני מכריז על זה עכשיו".



בהקשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר טראמפ כי הוא שוקל ביקור בישראל בחודש הבא, כפי שפורסם אתמול, והדגיש כי הוא רוצה לראות שלום ישראלי-פלסטיני. עוד הוא אמר כי בביקור הוא מתכנן להגיע גם לערב הסעודית והתלונן כי ערב הסעודית אינה משלמת את חלקה של ההגנה האמריקנית.