ארצות הברית לא שוללת שיחות ישירות עם קוריאה הצפונית, כך אמר היום (שישי) מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, בראיון לתחנת הרדיו הציבורי בארצות הברית. טילרסון נשאל האם המטרה היא שיחות ישירות עם פיונגיאנג, וענה ש"כמובן. זאת זאת הדרך שהיינו רוצים לפתור את המשבר. אבל קוריאה הצפונית צריכה להחליט אם הם מוכנים לדבר איתנו על סדר היום הנכון, שהוא לא רק להפסיק את מה שהם עושים לכמה חודשים או כמה שנים ואז לחזור לזה. זה מה שקרה ב-20 השנים האחרונות". לדברי טילרסון, המטרה של ארצות הברית, כמו של סין, היא שחצי האי הקוריאני יהיה נקי מנשק גרעיני.

הדיפלומט מספר 1 של ארצות הברית הבהיר כי לארה"ב קווים אדומים בנושא הזה. "השאלה היא איך מגיעים לשם. והתשובה היא שאי אפשר להתחיל את התהליך עד שקים ג'ונג און יגיע לשולחן הדיונים כדי לדבר על איך מגיעים לשם. אנחנו מקווים לשכנע אותו שהוא לא צריך את הנשק הגרעיני על מנת להבטיח את שלטונו.

"אנחנו לא מחפשים להחליף את המשטר או למוטט אותו ואפילו להביא לאיחוד הקוריאות", הבהיר טילרסון, "אנחנו מבקשים להוציא את הנשק הגרעיני מחצי האי - מה שתואם את המדיניות של המדינות האחרות באזור". 

דבריו של טילרסון באים על רקע הראיון שהעניק נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לסוכנות הידיעות רויטרס, בו אמר כי יתכן מאוד סכסוך גדול עם קוריאה הצפונית סביב תוכנית הגרעין והטילים שלה, אך הבהיר כי הוא מעדיף פתרון דיפלומטי לסכסוך. "יש בהחלט סיכוי שנגיע בסופו של דבר לקונפליקט מרכזי גדול מאוד עם קוריאה הצפונית", אמר טראמפ בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" לקראת ציון מאה ימים לכהונתו.

עם זאת, אמר טראמפ, כי הוא רוצה לפתור את המשבר בפתרון שלום, נתיב שבו הוא וממשלתו מדגישים על ידי הכנת מגוון של סנקציות כלכליות חדשות, זאת מבלי להוריד את האופציה הצבאית מהשולחן. "היינו שמחים לפתור דברים בצורה דיפלומטית, אבל זה מאוד קשה", אמר.

עוד הוא אמר גם כי הוא רוצה שדרום קוריאה תשלם את עלות מערכת ההגנה נגד טילים של ארה"ב שהוצבה במדינה, שאותה העריך בכמיליארד דולר, ובכוונתו לדון מחדש על הסכם הסחר החופשי עם דרום קוריאה, או לבטל אותו, בשל גירעון מסחרי עמוק עם סיאול. כשנשאל מתי יודיע על כוונותיו לחדש את הברית, אמר טראמפ: "בקרוב מאוד. אני מכריז על זה עכשיו".