נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז אתמול על חודש מורשת יהודי ארה"ב שיחול במאי הקרוב וקרא לתושבי מדינתו "לחגוג את המסורת והתרומה של יהודי ארה"ב ולציין את החודש הזה עם תכניות ראויות, פעילויות וטקסים". הוא הוסיף כי "במהלך מאי נחגוג את המסורת היהודית שמוטמעת באופן עמוק באומה שלנו".



טראמפ אף ציין כי היהודים השאירו על התרבות האמריקאית "חותם שלא ניתן להסירו". כמו כן, הוא טען ש"היהודים הגיעו לארה"ב לאחר שברחו מרדיפות ואלימות נגדם", והוסיף כי "הם תמכו בזכות האדם לחירות, שוויון וכבוד". הוא מתכנן לחגוג את הקשר בין היהודים וארה"ב עם בתו היהודייה איוונקה ובעלה ג'רד קושניר.



כזכור, בשבוע האחרון שבו צוין בישראל ובעולם יום השואה חתם טראמפ על הצהרה הקוראת לציין את זיכרון השואה במהלך כל השבוע האחרון. בתו איוונקה, שנכחה בברלין באותה עת ביקרה באנדרטאות לזכר הנספים בשואה ופרסמה פוסט באינסטגרם שבו כתבה: "התרגשתי מאוד מביקור באנדרטאות המוקירות את זכרם של ששת המיליונים שקיפחו את חייהם במהלך השואה".



בתוך כך, באתר Jewish Insider דיווחו כי סגן הנשיא מייק פנס יקיים קבלת פנים מיוחדת בבית הלבן ביום שלישי, לכבוד יום העצמאות ה-69. באירוע צפויים להשתתף בכירי ממשל ובכירים בקהילה היהודית בארה"ב.