הזמר רוג'ר ווטרס סיפר לפני כיממה בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי הוא ניסה לשכנע את חברי להקת רדיוהד, שאמורים להגיע להופעה בפארק הירקון בתל אביב ב-17 ביולי, לא להגיע לארץ, אך נכשל בכך. לדבריו, "התכתבתי עם חברי הלהקה בנושא הופעתם בישראל והם החליטו להופיע בתל אביב. בסופו של דבר, הם צריכים לחשב על ההחלטה שקיבלו ולפעול לפי מה שמצפונם יורה להם לעשות. לדעתי האישית הקולגות שלי לא צריכים להופיע שם, אך מי שבוחר לעשות זאת, זה עניין שלו עם המצפון שלו". 



בראיון התייחס גם היוצר הבריטי לתמיכתו בתנועת החרם על ישראל וסיפר שהתוודע לפועלה כשביקר בארץ: "המטרה של מעורבותי ב-BDS, שהיא תנועת מחאה לא אלימה שהוקמה על ידי החברה האזרחית הפלסטינית, דומה לזו של כל אחד אחר שפעיל בה.  התוודעתי לפועלה של התנועה כשהגעתי להופיע בישראל ב-2006 ושם נפגשתי עם פעילי התנועה ושמעתי מהם על חייהם של הפלסטינים. אני משוכנע שלכל האזרחים שחיים באזור הזה מגיעות זכויות, ביניהן גם הזכות להגדרה עצמית. לכל החברים הפלסטינים והיהודים שלנו מגיעות זכויות שוות".



רדיוהד בהופעה חיה. צילום: Getty



לדבריו, פעילותו אינה נובעת משנאת יהודים: "אני לא מנסה להרוס את ישראל, אין לי שום דבר נגד יהודים. הם מאשימים אותי בכך שאני אנטישמי משום שזו הדרך היחידה שבה הם יכולים לתקוף את העמדה הזאת, שמיוצגת על ידי ה-BDS אשר מבקשת זכות להגדרה עצמית למען הפליטים שגורשו מבתיהם במלחמות ב-1948 וב-1967. אני מסכים עם העמדה הזו". 



לצפייה בדברים קפצו ל-1:00:00 בסרטון: