נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזר הלילה (ראשון) למקום האהוב עליו, מסע הבחירות. למרות החודשים הרבים שעברו מאז ניצח את יריבתו למירוץ, הילרי קלינטון, קיים טראמפ עצרת שהזכירה את העצרות ההמוניות שקיים במהלך הבחירות חזר לתקוף את התקשורת ומבקריו, ומנה את הישגיו בשלושת החודשים בהם הוא בבית הלבן.



"הממשל שלי מביא הישגים כל יום למען אזרחי המדינה", אמר טראמפ בעצרת, והוסיף "אנחנו מקיימים הבטחה אחרי הבטחה, והציבור מרוצה מכך". בין ההישגים שטראמפ הזכיר היו מינויו של ניל גורסץ' לבית המשפט העליון וביטול ההגבלות שקודמו ברק אובמה הטיל על תעשיות מזהמות כמו פחם, אותו הגדיר כ"יפה ונקי".



בנוסף לכך, חזר טראמפ על התחייבותו להקים חומה בגבול הדרומי של ארה"ב במימון מקסיקו. לעומת זאת, טראמפ שינה את הטון בנוגע לתפקידה של סין ואמר כי סין עוזרת לטפל במשבר עם קוריאה הצפונית. טראמפ לא התייחס גם לכישלונו לבטל את תוכנית הבריאות "אובמה קר" והאשים את הדמוקרטים והתקשורת "השקרניות וחסרת היכולת".  



מסורת בסכנה


הנשיא התייחס גם לארוחת כתבי הבית הלבן המסורתית, שבניגוד לשנים עברו, טראמפ לא התייצב לכבדה. "קבוצה גדולה של שחקני הוליווד והתקשורת של וושינגטון נפגשים עכשיו באולם בבירה", אמר טראמפ, והקהל החל לקרוא קריאות בוז, "אם העבודה של התקשורת היא להיות כנה ולהגיד אמת, מגיע לה ציון נכשל גדול גדול מאוד".



באירוע הכתבים עצמו, שאותו הוביל הקומיקאי חסן מנאג' טראמפ עצמו, ובאופן לא מפתיע היה תחת מתקפה. מנאג' אמנם אמר שאין בכוונתו להעמיד את הנשיא על המוקד בהיעדרו, אך ביקר אותו קשות וטען כי טראמפ לא מאמין בסעיף הראשון של החוקה, חופש הדיבור. בנוסף לכך התייחס מנאג' לשון ספייסר וכינה אותו "מכחיש שואה"