יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לענייני מלחמה בטרור, סבסטיאן גורקה, יעזוב את תפקידו מפני שמעמדו יצר יותר מידי מחלוקות, כך על פי דיווח שפורסם הבוקר (שני) ברשת CNN האמריקאית. בעבר הואשם יועצו של טראמפ בחברות במסדר ניאו נאצי הונגרי, ונצפה עונד את סמל המסדר בהשבעת טראמפ.



כזכור, גורקה הוא אינו היועץ הראשון של נשיא ארצות הברית שנאלץ לפרוש מתפקידו בשל שערוריות הקשורות למינוי. היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין נאלץ להתפטר בפברואר האחרון, לאחר שנחשפו קשרים שקיים עם רוסיה מבלי לדווח עליהם. בהצהרה שפרסמו עורכי דינו נאמר כי "לפלין בהחלט יש סיפור לספר והוא מעוניין מאוד לספר אותו, אם ירשו הנסיבות".



נשיא ארצות הברית, התייחס בסוף חודש מרץ להצעתו של  פלין, להעיד בנוגע לקשרים בין סביבתו של הנשיא לרוסיה בפני הסנאט בעד חסינות. "מייק פלין צריך לבקש חסינות, מפני שזהו ציד מכשפות", צייץ טראמפ בטוויטר. הנשיא הוסיף בביקורת כי זהו מרדף, בין היתר של התקשורת, המהווה תירוץ להפסד בבחירות.



עורכי דינו הסבירו את בקשת החסינות של פלין בכך ש"אף אדם הגיוני לא יסכים לעמוד תחת חקירה באווירה פוליטית טעונה שכזו ללא הגנות מפני רדיפה לא הוגנת". ג'ולייט קאים, פרשנית בכירה ב-CNN, העריכה בתחילת השבוע כי נרקמת עסקה בין פלין לגורמי האכיפה בארה"ב. קאים צייצה בחשבון הטוויטר האישי שלה, כי "ממה שידוע לי ממקורותיי, וממה שדווח באופן גלוי, זה נראה כי למייק פלין יש עסקה עם האף בי איי".