על רקע המתיחות העולה עם קוריאה צפונית, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפתיע היום (שני) כשאמר ש"יהיה לו לכבוד לפגוש את קים ג'ונג און". את הדברים אמר טראמפ לסוכנות הידיעות "בלומברג". "אם זה יהיה ראוי, אני בהחלט אשמח להתכבד בפגישה כזו. אם זה יהיה תחת הנסיבות המתאימות. אבל אני אעשה זאת".

טראמפ הוסיף וציין כי: "רוב האנשים הפוליטיים לא יאמרו את זה לעולם, אבל אני מוכן לעשות זאת. כן, אני יודע שאלו חדשות". הדברים באים רק שבוע לאחר שמזכיר המדינה של טראמפ, רקס טילרסון, אמר שכדי להתחיל במשא ומתן מול קוריאה הצפונית תצטרך המדינה לעשות צעדים ברורים לקראת ויתור על הנשק הגרעיני שלה.
לא ברור עד כמה הקונפלקיט המתפתח נמצא לקראת התמתנות, ועד כמה מהר יוכלו השניים אכן לקיים את הפגישה שנראית כחלום רחוק. רק היום פרסם משרד החוץ של קוריאה הצפונית בהצהרה כי המדינה המבודדת תגדיל את הארסנל הגרעיני שלה "בקצב מרבי" בתגובה לשינוי במדיניות האמריקאית תחת הנשיא דונלד טראמפ. על פי ההצהרה, הסיבה שפיונגיאנג יכולה להתמודד עם ארצות הברית היא היכולות הגרעיניות שלה. 

משטרו של קים ג'ונג און טוען כי ה"תוקפנות ההיסטרית של האמריקאים מעולם לא היתה כה חמורה והמצב בחצי האי הקוריאני מעולם לא היה קרוב יותר למלחמה גרעינית, כמו במהלך התרגילים הצבאיים של ארצות הברית וקוריאה הדרומית". 
ביום שבת הלילה ביצעה פיוניאנג ניסוי לשיגור טיל בליסטי. לפי מקורות בארצות הברית ובקוריאה הדרומית – הניסוי נכשל. מדובר בניסוי הרביעי ברצף שפיונגיאנג מבצעת בטילים בליסטיים מאז החודש שעבר, כשכולם נכשלו. היא ביצעה את השיגור זמן קצר בלבד לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון אמר כי "יהיו השלכות קטסטרופליות" אם תכנית ההתחמשות של קים ג'ונג און לא תיעצר בקרוב. ביום שישי אמר טראמפ בראיון כי "עימות גדול, גדול עם קוריאה הצפונית הוא  אפשרות". השיגור הקפיץ שוב את המתיחות הבינלאומית, ואף גרם לעצירתה של תנועת רכבת לזמן קצר בטוקיו.