ממשלת סוריה ממשיכה לייצר נשק גרעיני בידיעת רוסיה ואיראן, ובניגוד להסכם משנת 2013 האוסר עליה לעשות זאת, כך אמרה סוכנות ביון מערבית ל-BBC.

על פי הדיווח, מסמך האומר כי תחמושת כימית וביולוגית מיוצרת בשלושה אתרים מרכזיים לדין דמשק וחאמה. כל התארים הם שלוחה של מרכז המחקר המדעי, סוכנות ממשלתית סורית. 
על פי המסמך שהגיע לידי ה-BBC, למרות מעקב של הארגון לאיסור על נשק כימי, הייצור נמשך באזורים סגורים. האתרים  במייסף (חאמה) ובארזח (דמשק) מתמחים הרכבת נשק כימי על טילים ארוכי טווח וארטילריה. 

עוד נאמר במסמך, כי סוריה משקרת כשהיא אומרת שאחד המתקנים משמש למחקר הגנתי, בעוד שלמעשה הוא ממשיך לייצר יכולות התקפיות. 

האתרים החשודים שמשמשים לייצור נשק כימי. צילום: אתר ה-BBC
האתרים החשודים שמשמשים לייצור נשק כימי. צילום: אתר ה-BBC
המסמך גם מציים את בסאם חסן כדמות מפתח באישור השימוש בנשק כימי. ברשימת הסנקציות שארה"ב הטילה על סוריה, הוא צוין כנציגו של הנשיא אסד במרכז המחקר ובעל דרגה של גנרל. 
על פי הארגון הבינלאומי לאיסור על נשק כימי, פקחים ביקרו בשניים מהאתרים בסוף פברואר ותחילת מרץ. דגימות שנלקחו בהם נשלחו לבדיקה, שתוצאותיה טרם הגיעו. 
לפני חודש ביצע, על פי טענת המערב, ביצע חיל האוויר הסורי מתקפה בנשק כימי בעיר חאן שיחון שבחבל אידליב, שגרמה למותם של מעל 100 בני אדם. המשטר הסורי הכחיש את אחריותו לתקיפה, וטען כי מדובר במצבור נשק כימי של ארגון המדינה האסלאמית שהתפוצץ. ארצות הברית הגיבה למתקפה ושיגרה עשרות טילי שיוט לעבר שדה התעופה ממנו יצאה התקיפה.