כוננות בצבא סוריה מפני פלישה אפשרית של צבא ירדן. ביום ראשון האחרון החל בירדן תמרון צבאי בשם "האריה המשתוקק" בו לוקחים חלק כוחות צבא מעשרים מדינות, כאשר החשש בסוריה הוא כי התמרון יהווה צעד פתיחה לפלישה אפשרית של צבא ירדן לתוך סוריה. 7500 חיילים מארה"ב, ירדן, בריטניה יפן ומדינות רבות נוספות החלו את התמרון הצבאי שאמור להימשך עד 18 במאי. 

במסגרת התמרון אמורים חיילי 20 המדינות המשתתפות לתרגל נושאים שונים ובהם אבטחת גבולות, הגנת סייבר ותרגילי שליטה ובקרה, במטרה להתמודד מול איומי הטרור האחרונים. אלא שבדמשק חוששים כי ירדן תנצל את התמרון הענק ופריסתם של עשרות אלפי החיילים סמוך לגבול עם סוריה על מנת לחדור בכוחות גדולים לשטחה של סוריה ולבצע פעולה נגד כוחות דעאש הנמצאים על אדמת סוריה. 
מלך ירדן, עבדאללה, רמז בחודש שעבר כי צבא ירדן פועל נגד איומי הטרור של ארגוני האיסלם הקיצוני ללא חדירה לשטח סוריה, אולם דובר הממשלה הירדנית, מוחמד אל מומני, טען כי ירדן תשקול הכנסת כוחות צבא לשטח סוריה במידה ויהיה בכך צורך. "אנו שותפים בכל דבר הקשור לסוגיה הסורית. המטרה שלנו היא לשמור על גבולות ירדן בטוחים ויציבים" אמר אל מומני. 

שר החוץ הסורי, וליד מועלם, התייחס במסיבת עיתונאים לדבריו של אל מומני וכינה אותם "מנותקים מהמציאות". הוא גם הזהיר את ירדן מפלישה לשטח סוריה. "אנו לא נמצאים בעימות עם ירדן, אבל אם כוחות ירדן ייכנסו לשטח סוריה ללא תיאום עם דמשק, אנו נראה בכך צעד עויין ונתייחס אליהם כאל כוחות אויב" אמר מועלם. בחודש שעבר אמר נשיא סוריה בשאר אסד בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי "אנו מודעים לתוכניות של ירדן לשלוח כוחות צבא לתוך שטח סוריה בתיאום עם ארה"ב".
החשש בסוריה נובע גם מהעובדה כי בראש התמרון הצבאי המתקיים בימים אלו בירדן עומד הגנרל הירדני חאליד אל שרע. "ירדן אירחה תמרונים כאלו עם בנות הברית שלנו כבר שנים ארוכות. מאמצים משותפים ותיאום, יחד עם חילופי מומחים, נדרשים בשעה שהאזור כולו ניצב בפני איום של טרור" אמר אל שרע. הגנרל האמריקאי ביל היקמן, סגן מפקד הכוחות האמריקאיים המשתתפים בתמרון, אמר כי מדובר בתמרון הגדול ביותר שנערך עד היום. "האריה המשתוקק" הפך לתמרון חשוב בין ירדן, ארה"ב ושותפים צבאיים בינלאומיים אחרים. זו תהיה הפעם הראשונה שמשימת הפצצה תתבצע במהלך התרגיל על ידי שני מפציצים אמריקאיים מסוג B-1B, מפציץ רב תחומי לטווח ארוך" אמר היקמן.