בטורקיה גינו היום (רביעי) בחריפות את החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ להעביר נשק אמריקאי מתקדם למורדים הכורדים בצפון סוריה לקראת המערכה על בירת דאע"ש, העיר ראקה, והבהירו כי מדובר בצעד "בלתי מתקבל על הדעת".  "אנחנו לא יכולים לסבול את הנוכחות של ארגוני טרור שעלולים לאיים על עתיד המדינה הטורקית", אמר הבוקר סגן ראש הממשלה נורטין קניקלי בראיון לערוץ חדשות טורקי פרטי. "אנחנו מקווים שהממשל האמריקאי יפסיק את הטעות הזו ויחזור ממנה. מדיניות כזו לא תתרום, אי אפשר להיות באותו שק יחד עם ארגוני טרור", ציין.



קניקלי הוסיף, שהטענות האמריקאיות כי שיתוף הפעולה עם היחידות להגנת העם - הזרוע הצבאית של המפלגה הדמוקרטית המאוחדת שלטענת הטורקים מהווה שלוחה של המחתרת הכורדית PKK שנחשבת לארגון טרור, הוא הדרך היחידה לבצע את המתקפה הקרקעית נגד כוחות דאע"ש אינם מבוססות על עובדות.



דונלד טראמפ, צילום: רויטרס



אתמול, הודיע משרד ההגנה האמריקאי כי הנשיא דונלד טראמפ אישר להעביר למיליציה הכורדית אמצעי לחימה לקראת המתקפה המתוכננת על העיר ראקה שבצפון מזרח סוריה. "הנשיא הנחה את משרד ההגנה להעביר לגורמים הכורדיים של הכוחות הדמוקרטיים הסוריים אמצעי לחימה ככל שנדרש כדי להבטיח ניצחון ברור על דאע"ש בראקה", מסרה דוברת הפנטגון, דנה וייט, במהלך ביקורו של מזכיר ההגנה, ג'ים מאטיס, בליטא. "אנחנו רוצים להבטיח לעם הטורקי ולממשלתו כי ארצות הברית מחויבת למנוע סיכונים ביטחוניים נוספים ולהגן על בת בריתנו בנאט"ו", הוסיפה.



בהודעה הרשמית לא נאמר אילו כלי נשק יועברו לכוחות הכורדיים, אולם גורמים בפנטגון מסרו כי מדובר בכלי נשק קלים, מכונות ירייה, תחמושת, כלי רכב משוריינים, משאיות וציוד הנדסי.



בתוך כך, הפיקוד העיראקי במערכה במוסול מסר אתמול כי הכוחות הצליחו להשתלט על שכונת מעלמי שבצפון מערב העיר ולהיכנס לעוד שכונה אחרי שמוקדם יותר השבוע נכבש גם אזור התעשייה במערב מוסול. לפי סוכנות הידיעות הכורדית, רק שמונה שכונות נותרו בידי דאע"ש במערב מוסול, כאשר החמושים מתבצרים עדיין בעיר העתיקה, שם צפויים קרבות קשים בשל הסמטאות הצפופות.