נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (רביעי) להודעת הפיטורין המפתיעה שבה הוא הדיח את ראש ה-FBI המכהן, ג'יימס קומי. בציוץ שכתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ כי "ג'יימס קומי יוחלף בידי מישהו שיעשה את המלאכה באופן טוב הרבה יותר, וישיב את הרוח והיוקרה לארגון", והוסיף כי "קומי איבד את אמונם של כמעט כל אדם בוושינגטון, רפובליקאים ודמוקרטים. כאשר הרוחות יירגעו, הם יודו לי", כתב טראמפ.



בציוץ שלישי ציין טראמפ את הביקורת שנשאו חברי המפלגה הדמוקרטית כלפי קומי ואמר כי "במפלגה הדמוקרטית אמרו דברים נוראיים על קומי, כולל את זה שצריך לפטר אותו, אבל עכשיו הם מתחזים לעצובים".





בנוסף לכך, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב התייחס גם הוא לפיטורי קומי ודחה טענות של מעורבות רוסית למהלך. "זהו עניין אמריקאי פנימי", אמר פסקוב והוסיף כי "זאת החלטה ריבונית של נשיא ארצות הברית, שאין בינה ולא צריך להיות בינה לבין רוסיה כל קשר", אמר פסקוב.



כזכור, הבוקר הדהים הנשיא טראמפ את ארה"ב והעולם כשהודיע לקומי כי הוא מודח מתפקידו. במכתב הפיטורין שכתב טראמפ, הוא טען שקומי "לא יכול להוביל את הבולשת הפדרלית בצורה טובה", והוסיף כי "ה-FBI הוא אחד הארגונים המוערכים ביותר במדינה וזה מסמן התחלה חדשה ביחסים בין הארגון לבית הלבן".



המהלך של טראמפ נחשב לנדיר ביותר, שנשיאים נוקטים רק במקרים של חשד לעבירות על טוהר המידות או עבירות פליליות של ראש סוכנות אכיפת החוק הגבוהה בארה"ב. הפעם האחרונה שפוטר ראש FBI הייתה בשנת 1993, אז פיטר הנשיא ביל קלינטון את ראש הארגון דאז וויליאם סשנס, לאחר שבחקירה פנימית בארגון התגלו מקרים רבים של הפרות אתיות.