נשיא סוריה, בשאר אל אסד, אמר היום (חמישי) כי אין בכוונתו לסגת מהלחימה באויביו. בראיון לערוץ הטלוויזיה הבלארוסית ONT, התחייב אסד להגן על האזורים ה"בטוחים" במדינה, שההחלטה עליהם נתקבלה בסיוע של רוסיה, והוסיף כי לא יהסס למחוץ, בסיוע של חיזבאללה ואיראן את אלו שיפרו את האזורים האלה". עוד הבהיר אסד כי האזורים האסורים לטיסה בסוריה מאפשרים למורדים להניח את נשקם ולקדם "פיוס" עם הממשל.



את הדברים אמר אסד בצל כוננות בצבא סוריה מפני פלישה אפשרית של צבא ירדן. ביום ראשון האחרון החל בירדן תמרון צבאי בשם "האריה המשתוקק" בו לוקחים חלק כוחות צבא מעשרים מדינות, כאשר החשש בסוריה הוא כי התמרון יהווה צעד פתיחה לפלישה אפשרית של צבא ירדן לתוך סוריה. 7,500 חיילים מארה"ב, ירדן, בריטניה יפן ומדינות רבות נוספות החלו את התמרון הצבאי שאמור להימשך עד ה-18 במאי.



ריכוז כוחות בגבול של סוריה עם ירדן. צילום מסך
ריכוז כוחות בגבול של סוריה עם ירדן. צילום מסך



המטרה - גבולות יציבים ובטוחים



במסגרת התמרון אמורים חיילי 20 המדינות המשתתפות לתרגל נושאים שונים ובהם אבטחת גבולות, הגנת סייבר ותרגילי שליטה ובקרה, במטרה להתמודד מול איומי הטרור האחרונים. אלא שבדמשק חוששים כי ירדן תנצל את התמרון הענק ופריסתם של עשרות אלפי החיילים סמוך לגבול עם סוריה על מנת לחדור בכוחות גדולים לשטחה ולבצע פעולה נגד כוחות דעאש הנמצאים על אדמת סוריה.



מלך ירדן, עבדאללה, רמז בחודש שעבר כי צבא ירדן פועל נגד איומי הטרור של ארגוני האסלאם הקיצוני ללא חדירה לשטח סוריה, אולם דובר הממשלה הירדנית, מוחמד אל מומני, טען כי ירדן תשקול הכנסת כוחות צבא לשטח סוריה אם יהיה צורך בכך. "אנו שותפים בכל דבר הקשור לסוגיה הסורית. המטרה שלנו היא לשמור על גבולות ירדן בטוחים ויציבים" אמר אל מומני.