סערת פיטוריו של ראש ה-FBI: הבית הלבן הבהיר היום (חמישי) כי פיטוריו של ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, עשויים לקדם את סיומה של החקירה הנוגעת לחשדות בדבר התערבותה של רוסיה בבחירות בארצות הברית.



שרה סנדרס, סגנית דובר הבית הלבן, אמרה היום במסיבת עיתונאים: "אנחנו רוצים להגיע לסיום, לקדם מסקנות שיוסקו ביושרה". סנדרס התייחסה להתערבות של מוסקבה בבחירות שנערכו בנובמבר האחרון והוסיפה: "אנחנו חושבים שלמעשה הדחתו של קומי מהווה צעד בדרך למטרה זו".



גורמים רשמיים התעקשו כי פיטוריו של קומי קשורים לטיפולו בפרשת האימיילים של הילרי קלינטון ולא לפיקוחו על חקירת קשריו של טראמפ על הממשל הרוסי בעת המירוץ לנשיאות ארצות הברית.



סנדרס הדגישה כי "אין דבר שטראמפ מעוניין בו יותר מאשר שחקירה זו תושלם". עם זאת, הנשיא האמריקאי הטיל ספק בחקירה זו וטען אף כי מדובר ב"מתיחה".



מוקדם יותר היום, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ התראיין לרשת NBC news ותקף את ראש ה-FBI לשעברג'יימס קומי: "הוא שחצן, ישנה מהומה ב-FBI". לדברי טראמפ, טרם הפיטורין, הוא פנה לקומי ושאל האם מתנהלת חקירה נגדו הנוגעת לקשריו עם רוסיה ולחשדות בדבר מעורבותה של מוסקבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית. "אני למעשה שאלתי אותו האם אני תחת חקירה", אמר טראמפ והוסיף כי שאל: "אמרתי שאם זו אכן אפשרות, 'אתה תיידע אותי?'". לדברי נשיא ארצות הברית, ראש ה-FBI הכחיש והשיב בשלילה. 



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



טראמפ הבהיר בראיון, "אני יודע שאיני תחת חקירה" ולטענתו היה בכוונתו לפטר את קומי ללא קשר למשאבים שביקש לטובת הרחבת החקירה נגדו. לדברי הנשיא הוא מעולם לא ניסה להפעיל לחץ על קומי להימנע מחקירה נגדו: "אני רוצה לברר האם היתה בעיה בבחירות שקשורה לרוסיה". עם זאת התעקש טראמפ כי מטה הקמפיין שלא לא ניהל קנונייה יחד עם הרוסים



קודם לכן הסנאטור מארק וורנר אמר כי "עיתוי הפיטורין של קומי הוא בעייתי, הוא הוביל חקירה הנוגעת לקשר של קמפיין הבחירות של טארמפ עם ממשלת רוסיה". 



"דבר לא יפריע לקיום החקירה"



מוקדם יותר היום אנדרו מקייב, מחליפו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי העיד בשימוע שנערך בפני ועדת המודיעין של הסנאט, במסגרת דיון על חקירה  של קשרים שקיימו לכאורה גורמים רוסים עם גורמים שלקחו חלק בקמפיין הבחירות של טראמפ. במהלך עדותו, הוא הבטיח כי "דבר לא יפריע לקיום החקירה". מקייב הוסיף: "אדאג לחשוף כל ניסיון לעצירה של הבדיקה בנושא".