חשד באסיה: קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שבת) טיל בלתי מזוהה, מחופה המערבי, כך טוענים גורמים בצבא קוריאה הדרומית. על פי דיווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונאפ, מדובר בשיגור של טיל בליסטי. גורמים אמריקאים אישרו את הדיווח בשיחה עם רשת NBC. זהו השיגור המוצלח הראשון מזה כשבועיים, לאחר ששני הניסויים הקודמים הסתיימו בכישלון.



הוא בוצע מאזור בשם קוסונג, הממוקם צפונית מערבית לעיר הבירה פיונגיאנג. מומחים בתחום הנשק וגורמים בממשל האמריקאי מאמינים כי המדינה המבודדת בעולם סיימה בדיקות רבות של טילים מסוגים שונים. על פי הדיווחים, הטיל הבליסטי נחת בימה של יפן לאחר שטס במשך כ-30 דקות. גורמים בצבא קוריאה הדרומית מסרו כי הטיל עבר מרחק של כ-700 קילומטרים. דובר צבא ארצות הברית אישר את עצם השיגור של הטיל והוסיף כי  "ככל הנראה לא מדובר בטיל בליסטי בין יבשתי".



טילים שהוצגו במצעד צבאי שנערך בקוריאה הצפונית. צילום: AFP



גורמים בבית הלבן ציטטו את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שאמר כי "שיגור הטיל הבליסטי צריך להדאיג את רוסיה. אני מאמין שהוא לא מרוצה מזה - המקום שבו הטיל נפל קרוב יותר לרוסיה מאשר ליפן". 



שר ההגנה היפני אמר כי ייתכן שהטיל הוא מסוג חדש שלא שוגר בעבר. "הטיל טס לגובה של למעלה מאלפיים קילומטרים", הסביר. מזכיר הקבינט היפני אמר כי הטיל מהווה הפכה של המגבלות שהאו"ם הטיל על המדינה וכי הם מוחים בתוקף על עצם השיגור. ראש הממשלה שינזו אבה חזר על הדברים בשיחה עם כתבים. הוא שוחח עם נשיא גורמים אמריקאים וגורמים מקוריאה הדרומית.



נשיא קוריאה הדרומית החדש, שנכנס לתפקידו לפני פחות משבוע, אמר כי "דיאלוג עם השכנה מצפון יתאפשר רק כאשר הם ישנו את הגישה שלהם". הוא גינה בחריפות את השיגור וציין כי מדובר בהפרשה ברורה של החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם.