שבוע לביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל, מתיחות גדולה בין אחד ממקורביו הגדולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הממשל. איל ההימורים האמריקאי שלדון אדלסון רותח על דבריו של מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, לפיהם שגרירות ארצות הברית בישראל לא תעבור כרגע לירושלים, כך טוענים שני גורמים עם מידע לגבי הנושא.



בראיון לרשת NBC, אמר טילרסון כי "הנשיא דונלד טראמפ מנסה לאמוד אם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תקדם או תפגע בסיכוי להשגת הסכם ישראלי-פלסטיני". הוא הוסיף: "הנשיא ינסה לגלות רגישות לנושא, בתקווה שהדבר יסייע להתקדמות התהליך".



לדברי טילרסון, הנשיא החליט לנקוט בגישה מאוד גמישה, ללמוד את הנושא, להקשיב לכל הצדדים ולנסות להבין את ההשפעה של מהלך כזה על תהליך השלום. "טראמפ מעוניין לקדם את השלום, ובאופן כללי הוא מאוד נזהר בקבלת החלטות שיכולות להשפיע על התהליך", הסביר מזכיר המדינה, "אני חושב שהדברים תלויים בישראל ואיך היא תראה את זה האם זה יעזור להשגת עסקה, או שזה יהווה הפרעה לכך".



על פי הגורמים, אדלסון, אחד התורמים הכי גדולים למפלגה הרפובליקנית, לא קונה את הטיעון של הממשל. אדלסון אמר לטראמפ כי הפלסטינים הם שותפים בלתי אפשריים למשא ומתן ומציגים דרישות בלתי אפשריות לישראל.



אדלסון ואשתו, מרים, תרמו יותר מ-80 מיליארד דולר על מועמדים רפובליקנים בבחירות האחרונות ותרם 5 מיליון דולר לטקס ההשבעה של הנשיא.



גם בשלכת ראש הממשלה הגיבו לדבריו של טילרסון, ואמרו כי "עמדת ישראל נאמרה פעמים רבות לממשל האמריקני ולעולם". על פי ההודעה, "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים לא רק שלא תפגע בתהליך השלום, אלא להפך. היא תקדם אותו על ידי תיקון עוול היסטורי ועל ידי ניפוץ הפנטזיה הפלסטינית שירושלים היא לא בירת ישראל", לשון ההודעה.