כלי התקשורת הגדולים בארה"ב פרסמו לפנות בוקר (שלישי) כי הנשיא טראמפ העביר מידע רגיש ביותר לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במהלך פגישה שהתקיימה בין השניים בבית הלבן בשבוע שעבר, תוך סיכון פוטנציאלי של חשיפת מקור מודיעיני זר, שמלקט מידע על המדינה האסלאמית. בעיתון "וושינגטון פוסט" נכתב גם כי המידע הועבר גם לשגריר רוסיה סרגיי קיסלייק, שנכח אף הוא בפגישה.



לפי בכירים אמריקאים שצוטטו בעיתונות המובילה בארה"ב, המידע שמסר הנשיא האמריקאי ללברוב עשוי היה לחשוף את מקור המידע המודיעיני הרגיש ואף את שיטות הפעולה שלו.



למעשה, בכירים אמריקאים מסרו כי בשל רגישות המידע הם בעצמם לא חלקו אותו עם שרים בממשלת טראמפ והוא לא הועבר לאף בעלת ברית אחרת של ארה"ב.



שר החוץ הרוסי לברוב. לפי הדיווחים הועבר לו מידע מודיעיני רגיש ביותר. צילום: רויטרס
שר החוץ הרוסי לברוב. לפי הדיווחים הועבר לו מידע מודיעיני רגיש ביותר. צילום: רויטרס



עם זאת, לא מדובר בעבירה על החוק משום שלנשיא האמריקאי יש את הסמכות לבטל את הסיווג של מידע מסוים. ואולם, שיתוף המידע ללא רשות של בעלת הברית שהעבירה אותו לאמריקאים, עלול ליצור לארה"ב בעיות חמורות עמה, שעשויות לסכן שיתוף פעולה דומה מסוג זה בעתיד.



בתוך כך, מסתמן כי מנהיג העולם החופשי החל להיערך לקראת המעבר עם משפחתו לבית הלבן במהלך הקיץ. טראמפ יעבור לבית הנשיא יחד עם אשתו מלניה ובנו בן ה-11 בארון, שילמד בבית ספר פרטי יוקרתי במרילנד שמכיל "קהילה מגוונת" של תלמידים, כך לפי הודעת הבית הלבן. כזכור, עד כה משפחת טראמפ התגוררה במגדל טראמפ בניו יורק.