בכירים במשרדי החוץ וההגנה האמריקאים דורשים מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנוע את העברת השגרירות לירושלים, כך דווח הבוקר (שלישי) ברשת CNN. בנוסף, הם ביקשו מהבית הלבן שלא יכירו בירושלים כבירת ישראל, בטענה שהדבר ייפגע בתהליך השלום.



למרות זאת, חלק מיועציו הבכירים של טראמפ מאיצים בו לקבל סופית את ההחלטה על העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים ולהכריז על כך בביקורו בארץ בשבוע הבא. גורמים רשמיים אמרו כי הוא טרם הגיע להחלטה בנושא.



כזכור, כבר במהלך מסע הבחירות הוא הבטיח להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בעיר כבירת ישראל. הוא התייחס לזה בראיון שהעניק יום לפני השבעתו, ואמר: "אתה יודע, אני לא בן אדם שמפר הבטחות".



מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון אמר בתחילת השבוע בראיון לרשת NBC כי "הנשיא דונלד טראמפ מנסה לאמוד אם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תקדם או תפגע בסיכוי להשגת הסכם ישראלי-פלסטיני". הוא הוסיף: "הנשיא ינסה לגלות רגישות לנושא, בתקווה שהדבר יסייע להתקדמות התהליך".



לדברי טילרסון, הנשיא החליט לנקוט בגישה מאוד גמישה, ללמוד את הנושא, להקשיב לכל הצדדים ולנסות להבין את ההשפעה של מהלך כזה על תהליך השלום. "טראמפ מעוניין לקדם את השלום, ובאופן כללי הוא מאוד נזהר בקבלת החלטות שיכולות להשפיע על התהליך", הסביר מזכיר המדינה, "אני חושב שהדברים תלויים בישראל ואיך היא תראה את זה האם זה יעזור להשגת עסקה, או שזה יהווה הפרעה לכך".