נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף בפני שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב מידע רגיש ביותר של בת ברית במזרח התיכון, כך דווח הבוקר (שלישי) בוושינגטון פוסט. הבוקר טראמפ שוחח עם עבדאללה מלך ירדן, ובמקביל דווח כי המידע מגיע ממדינה במזרח התיכון, השומרת בקנאות על סודותיה.
בכירים בבית הלבן טענו כי המידע המסווג שנשיא ארצות הברית חשף, היה בפני לברוב ושגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק. הגורמים הבכירים, ששוחחו עם הוושינגטון פוסט הוסיפו כי המידע, שככל הנראה עסק בארגון המדינה האיסלאמית דאעש, הגיע במסגרת הסדר לשיתוף פעולה מודיעיני עם אחת מבעלות הברית של ארצות הברית. 

גורמים בבית הלבן הכחישו את העניין. "הסיפור שדווח הלילה שקרי", אמר היועץ לבטחון לאומי של טראמפ לכתבים בבית הלבן. "בשום שלב לא  נחשף מידע שהציבור לא יודע, אני הייתי בחדר", הוסיף. 
 
לברוב. צילום: רויטרס

 

כנשיא ארצות הברית, טראמפ רשאי להסיר סיווג בטחוני כמעט מכל מידע ולכן הדבר שעשה נחשב חוקי. עם זאת, חשיפת המידע מבלי ליידע את את בעלת הברית נחשבת להפרה אתית חמורה.
בתוך כך, בכירים במשרדי החוץ וההגנה האמריקאים דורשים מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנוע את העברת השגרירות לירושלים, כך עולה מדיווח שפורסם הבוקר ברשת CNN. בנוסף, הם ביקשו מהבית הלבן שלא יכירו בירושלים כבירת ישראל, בטענה שהדבר ייפגע בתהליך השלום. 
למרות זאת, חלק מיועציו הבכירים של טראמפ מאיצים בו לקבל סופית את ההחלטה על העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים ולהכריז על זה בביקורו בארץ בשבוע הבא. גורמים רשמיים אמרו כי הוא טרם הגיע להחלטה בנושא. 
כזכור, כבר במהלך מסע הבחירות הוא הבטיח להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בעיר כבירת ישראל. הוא התייחס לזה בראיון שהעניק יום לפני השבעתו, ואמר: "אתה יודע, אני לא בן אדם שמפר הבטחות".