נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מגן על עמיתו האמריקאי על רקע ההאשמות כי הדליף מידע מודיעיני מסווג במהלך פגישתו עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. פוטין אמר כי יהיה מוכן לספק לקונגרס האמריקאי את תמלול השיחה בין טראמפ ללברוב, על מנת להוכיח שלא היתה הדלפה של מידע מודיעיני ואף כינה את הדיווחים כ"סכיזופרניה פוליטית". 



עוד אמר הנשיא, כי "התקשורת לא נותנת לטראמפ לעבוד כמו שצריך, עושים לו עוול". במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה, פאולו ג'נטיליוני, התבדח פוטין ואמר כי לברוב לא העביר את הסודות הלא קיימים ששמע.



כזכור, אתמול דווח בכלי התקשורת בארצות הברית שטראמפ מסר ללברוב מידע מודיעיני מסווג על תוכנית של ארגון המדינה האסלאמית להטמין פצצות במחשבים ניידים ולהעלות אותם למטוסים. טראמפ הכחיש את הדבר ואמר כי בכל מקרה, מותר לו, כנשיא, לשתף מידע מודיעיני מכל סוג שהוא. 



אמש דווח בניו יורק טיימס, כי המידע המדובר הועבר לארצות הברית על ידי ישראל, כך לטענת גורמים בהווה ולשעבר בממשל האמריקאי. גורמים ישראלים לא אישרו שהם אכן המקור למידע. שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, אמר לניו יורק טיימס כי שתי המדינות שומרות וישמרו על יחסים קרובים במלחמה בטרור. "לישראל יש ביטחון מלא בשיתוף המודיעין עם ארצות הברית ומצפה להעמיק את היחסים בשנים הקרובות תחת הנשיא טראמפ".



דובר הבית הלבן, שון ספייסר, סירב להגיב לדיווח, אך אמר כי "הממשל מעריך את היחסים שיש לנו עם ישראל בנושא שיתוף המודיעין". בנוסף הוא אמר כי הוא שמח על התגובה של השגריר דרמר. 



הלילה דווח ברשת ABC, כי המידע שנטען כי הנשיא הדליף עלול לסכן את חייו של מרגל ישראלי שהושתל בדאעש.  המרגל, לפי הדיווח, מסר מידע על תכנית של המדינה האסלאמית להפיל מטוס נוסעים בדרכו לארצות הברית בעזרת פצצה החבויה במטען נייד באופן שלא ניתן לאיתור במכשירי סריקה נפוצים כיום. לפי הדיווח, מידע זה היה אמין מספיק כדי לגרום לממשל האמריקאי לשקול איסור מוחלט על העלאת מחשבים ניידים בטיסות מאירופה ליבשת.

לפי הדיווח, המידע נמסר מישראל לארצות הברית תמורת התנאי שהמקור אליו יהיה חסוי. בעקבות המידע שטראמפ מסר ביוזמתו לשר החוץ סרגיי לברוב, עולה חשש לחיי המקור. הנשיא טען מוקדם יותר כי "יש לו זכות מלאה למסור מידע למי שהוא רוצה", וכי הוא עשה את זה "למטרות הומניטריות", מחשש לנפגעים בטרור.