אחרי שבוע קשה ותזזיתי, שבו השדים העוסקים במעורבות הרוסית בבחירות שנערכו ב-2016 בארצות הברית שבו לרדוף את המנצח בבחירות דונלד טראמפ, הלילה (חמישי) משרד המשפטים הודיע כי הוא ימנה יועץ מיוחד כדי לקדם את החקירה הנערכת בנושא. רוברט מאולר, ששירת בין השנים 2013-2001 כראש ה-FBI, ייעץ לחקירה ויעזור לקדמה כך דיווח סגן התובע הכללי של ארצות הברית, רוד רוזנשטיין, האחראי על חקירת הקשרים לאחר שהתובע הכללי ג'ף סשנס פסל את עצמו מלעסוק בנושא מחשש לניגוד עניינים.



"החלטתי, בסמכותי כתובע הכללי בפועל של ארה"ב, שזהו האינטרס הציבורי למנות יועץ מיוחד לחקירה זו", אמר רוזנשטיין בהודעה והוסיף כי "ההחלטה הזו לא אומרת כי התגלו פשעים או שיש צורך בהליך פלילי, לא הגעתי למסקנה שכזאת, היא נובעת מכך שבשל הנסיבות המיוחדות יש צורך למנות אדם שיהיה עצמאי יותר מבחקירות רגילות".



נועד להרגיע את הרוחות בוושינגטון. רוברט מאולר, צילום: רויטרס
נועד להרגיע את הרוחות בוושינגטון. רוברט מאולר, צילום: רויטרס



חבר הקונגרס הוקלט אומר: "טראמפ מקבל כסף מפוטין"



ההנחה בוושינגטון היא שמינויו של מאולר יוריד מעט את הלחץ והמתחים בין המפלגה הרפובליקנית והמפלגה הדמוקרטית בנושא, שהגיעו לשיאם לאחר שהנשיא טראמפ פיטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי בעת שהאחרון הודיע כי בכוונתו להגביר את החקירה בנושא הרגיש בבית הלבן.



במקביל לכך, חשף הלילה עיתון הוושינגטון פוסט כי בכיר המפלגה הרפובליקנית בקונגרס, קווין מקארת'י, העריך כי טראמפ קיבל כספים מנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. על פי העיתון, מקארת'י העלה את חשדותיו בשיחה שהוקלטה ב-15 ביוני 2016 ובה הוא נשמע אומר "יש שני אנשים שאני חושב שפוטין משלם להם, טראמפ ורוכרבכר (חבר קונגרס רפובליקני מקליפורניה שנחשב לפרו-רוסי במיוחד, מ.א)". בשלב זה ניגש אל מקארת'י דובר בית הנבחרים, פול ריאן, קטע את השיחה והשביע את הנוכחים בה שלא להזכיר את קיומה. 



קטע את השיחה ודרש סודיות. פול ריאן, צילום: רויטרס
קטע את השיחה ודרש סודיות. פול ריאן, צילום: רויטרס