מקור שסירב להזדהות חשף כי מדינת ישראל היא זו שהעבירה לארצות הברית את החומר מסווג, לפיו ארגון דאעש תקף מטוס אזרחי. המידע הועבר על ידי אנשי הנשיא דונלד טראמפ לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, במהלך פגישתם בוושינגטון לפני מספר ימים. המקור אמר לעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה", שחשיפת המידע הזה סיכנה את חייו של מרגל ישראלי שחדר אל שורות ארגון המדינה האסלאמית.



מידע זה הצטלב עם פרסום קודם של הניו יורק טיימס, לפיו בכירים אמריקאים טענו כי המידע שהועבר על ידי טראמפ הגיע מהמודיעין הישראלי בעיר א-ראקה הסורית, הנמצאת תחת שליטת דאעש. על פי המקור באמ"ן, המודיעין הצבאי הישראלי, הביעו כעס רב מעצם התקרית. 



בנוסף, הם טענו כי במדינה נערך אתמול דיון בנושא חשיפת המידע, ובמהלכו נשמעה ביקורת קשה כלפי מי שהעביר את המידע לממשל האמריקאי, זאת מבלי לנקוב בשם. הוא טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שהעביר את המידע המסווג לנשיא האמריקאי במהלך פגישתם המשותפת. מומחי מודיעין ישראלים אמרו שאינם יכולים לציין האם סוכן ישראלי הוא המקור למידע הזה והדגישו כי ישראל הקימה רשת רחבה של אנשי מודיעין באזור כולו וסביר להניח כי היא חדרה גם אל שורות המדינה האסלאמית.



טראמפ ולברוב. צילום: AFP



כזכור, מוקדם יותר היום גורמים ירדנים התייחסו בשיחה עם אל ג'זירה כי לטענה לפיה המידע המסווג שטראמפ הדליף לרוסים העמיד בסכנה מרגל ישראלי שנמצא בין כוחות דאעש באיראן, וטענו כי "לא הגיוני שמרגל כזה אכן קיים. הישראלים תלויים בשיתופי פעולה עם גורמי מודיעין וריגול ערבים". הם הוסיפו: "כשמדובר בארגון המדינה האיסלאמית, בניגוד לירדן, בישראל מסתמכים על מידע שהושג באמצעי מעקב אלקטרוניים, ובאמצעות שיתופי פעולה עם מדינות שונות באזור". 



לעומת זאת, בירדן מסתמכים על מודיעין אנושי - שמושג באמצעות מרגלים שחודרים לקבוצות איסלאמיות שונות. בין היתר, טענו גורמי מודיעין כי המדינה מחזיקה מספר אנשים בפלוגות שלוחמות בעיראק ובסוריה, חלקן של ארגון דאעש.