בדרך לפרשה חדשה? חודש לפני שדונלד טראמפ אישר את הגשת מועמדותו לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, אמר אחד מבעלי בריתו הקרובים בקונגרס מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים קווין מקארתי, בשיחה פרטית שקיים עם פוליטיקאים רפובליקנים בגבעת הקפיטול שהוקלטה, כי לדעתו טראמפ "זוכה לקבל תשלומים מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין", כך לפי הוושינגטון פוסט.



"יש שני אנשים שאני חושב שפוטין משלם להם כסף, ביניהם טראמפ", אמר מקארתי בהקלטה שקיומה אושר על ידי העיתון והתקיימה במהלך הקמפיין של טראמפ לנשיאות ארה"ב. לפי הדיווחים, מתברר כי פול דיוויס ראיין, ראש בית הנבחרים האמריקאי, קטע את השיחה מיד לאחריו דבריו של האחרון.



ראיין. קטע את השיחה וביקש לא לחשוף את פרטיה. צילום: רויטרס
ראיין. קטע את השיחה וביקש לא לחשוף את פרטיה. צילום: רויטרס






עוד עולה מהפרסומים כי לפני השיחה, הגיעו ריאן ומקארתי משיחות עם ראש ממשלת אוקראינה ולדימיר גרויסן, שבהן תיאר האחרון את הטקטיקה של פוטין למימון פוליטיקאים, כמעשה פופוליסטי שמטרתו לערער את המוסדות הדמוקרטיים במזרח אירופה.



לפי הדיווח, מספר מחוקקים צחקו בתגובה לדבריו של מקארתי, שענה להם כי הוא "נשבע באלוהים" בכך שהוא שמע את הדברים. ריאן הורה לרפובליקנים שהאזינו לשמור על הפרטים בסוד, ואכן הם נשמרו כך במשך שנה.



הפרסומים הללו מאשרים כי מנהיגים רפובליקנים שוחחו על מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016 ואף ביחסי הנשיא האמריקאי עם מקבילו הרוסי, אך רצו לשמור על כך בסוד. כמו כן, ראוי לציין בהקשר זה כי עד כה המנהיגים הרפובליקנים עמדו לצד הבית הלבן במהלך המעבר ממשבר אחד למשנהו ביחסים עם רוסיה.