לאחר הסערה בעקבות הדיווח על כך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שילם כסף למקבילו האמריקאי דונלד טראמפ במהלך הקמפיין של האחרון לנשיאות ארה"ב, מתברר כי מקורבי טראמפ היו בקשר אינטנסיבי עם אנשיו של פוטין לפני הבחירות. הקשר התקיים באמצעות 18 שיחות טלפון, ומיילים רבים, שבהם שוחחו הצדדים על יחסיהם הכלכליים, על הקשר עם סין ושיתוף הפעולה נגד ארגון המדינה האסלאמית.



כזכור, לפני כארבעה ימים פורסם בתקשורת האמריקאית כי מנהיג העולם החופשי העביר לשר החוץ הרוסי מידע סודי רגיש ביותר שעסק בפרטים לגבי דרכי הפעולה של ארגון דאעש, ושלפי הדיווחים הגיע ממקור זר במזרח התיכון.



ראיין. ביקש לא לדבר על התשלום שהעביר פוטין לטראמפ, כך לפי הדיווחים. צילום: רויטרס
ראיין. ביקש לא לדבר על התשלום שהעביר פוטין לטראמפ, כך לפי הדיווחים. צילום: רויטרס



לאחר הפרסומים, שאותם הכחישו נציגיו של טראמפ, אמר הנשיא הרוסי כי הוא מציע להעביר לקונגרס האמריקאי את תמלילי השיחה כדי שנציגיו יוכלו לשמוע שהדברים לא קרו. 



התייצבותו של פוטין לצד טראמפ בסוגיה זו באה לפני הפרסומים בתקשורת האמריקאית לפיהם האחרון זכה לקבל תשלומים בעיצומו של הקמפיין הנשיאותי מפוטין. "יש שני אנשים שאני חושב שפוטין משלם להם כסף, ביניהם טראמפ", אמר קווין מקארתי, מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים האמריקאים, בהקלטה שקיומה אושר על ידי העיתון וושינגטון פוסט. לאחר דבריו ביקש פול ראיין, ראש בית הנבחרים האמריקאי, מהנוכחים בחדר לא לחשוף את פרטי השיחה, מה שקרה במשך שנה, עד לפרסומים האחרונים.