פחות מיממה לאחר התקיפה: סגן שר החוץ הרוסי, גנאדי גטילוב התייחס היום (שישי) לתקיפה האווירית של הקואליציה בראשות ארצות הברית שאירעה אתמול בדרום סוריה והבהיר כי תקיפה זו היא "בלתי מקובלת לחלוטין".



רוסיה הבהירה היום כי התקיפה שבוצעה אתמול נגד כוחות הנתמכים על ידי משטר הנשיא אסד, הביאה לפגיעה באזרחים ולכן אינה ראויה. סגן שר החוץ גטילוב שצוטט על ידי סוכנויות הידיעות בג'נבה אמר כי פגיעה זו בריבונותה של סוריה לא תסייע במאמצים להשגת פתרון לקונפליקט הפוליטי במדינה.



גורמים אמריקאים רשמיים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי צבא ארצות הברית ביצע את התקיפה נגד מיליציות שכאמור נתמכות על ידי הממשל הסורי, שהיוו איום כלפי האמריקאים.



בתוך כך גורם צבאי בממשלת סוריה אמר היום כי התקיפה האווירית פגעה ב"אחת מעמדות הצבא שלנו", אולם לא סיפק פירוט מעבר לכך.



במתקפה שהתרחשה אתמול נהרגו מספר בני אדם ונגרם נזק לרכוש, אמר המקור הסורי שהבהיר כי תקריות מסוג זה פוגעות במאמציו של הצבא הסורי ובעלות בריתו במלחמה נגד דאעש.



מסוקים של צבא סוריה. צילום: רויטרס
מסוקים של צבא סוריה. צילום: רויטרס



התגובה הרוסית היום מתרחשת לאחר שלפני שבועיים שלחה רוסיה מסר מרומז לארצות הברית בנוגע לאזורים האסורים לטיסה בסוריה. אזורים האסורים לטיסה בשטחה האווירי של סוריה צריכים להיות סגורים גם בפני ארצות הברית ובפני מטוסי הקרב של הקואליציה בראשותה, כך דיווחו סוכנויות ידיעות ברוסיה שציטטו את השליח הרוסי בשיחות השלום עם סוריה, אלכסנדר לבנטייב. הדברים נאמרו על רקע הסכמתן של טורקיה ואיראן להצעתה של רוסיה להגדרת אזורים אסורים לטיסה בסוריה. הצעה זו זכתה לתמיכה של האו"ם אולם נתקלה בספקנות מצד ארצות הברית.