בעולם הערבי סיקרו בהרחבה את ביקורו של דונלד טראמפ בישראל ויצאו מגדרם על מנת להמחיש את ההבדל בין הגעתו של נשיא ארצות הברית לסעודיה, לבין ביקורו בישראל. "מגיע אל מדינה במצב חירום ביטחוני כל הזמן", כך נכתב היום (שני) באתר חדשות סעודי. "המבוכה" של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת קבלת הפנים של הנשיא דונלד טראמפ, הובילה את הדיווחים ברשתות החברתיות, ובאתרי החדשות המתנגדים למדיניות ארה"ב במזרח התיכון. "טראמפ התעלם מנתניהו וניגש ישירות לרעייתו שרה, כדי לנשק אותה", כך נאמר בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, המזוהה עם איראן וחיזבאללה.



בערוץ "אל-ערביה" דווח על "האבטחה חסרת התקדים" של ישראל במהלך ביקורו של נשיא ארצות הברית. באתר הערוץ המזוהה עם סעודיה, הובילו דיווחים על הביקור הנשיאותי בריאד, אולם כאשר התייחסו לנחיתת טראמפ בארץ, הדיווח היה שונה לחלוטין, ונשא את הכותרת "מסוקים, בלוני תצפית וצבא של עשרת אלפים חיילים מגן על טראמפ", עוד נכתב באתר הערוץ הפופולרי: "טראמפ הגיע אל ירושלים הכבושה ובית לחם בגדה המערבית, ונכון לו עולם אחר. הוא מגיע לעולם חמוש בנשק ולוגיסטיקה, שאף אורח לפניו לא נתקל בהם, תוצאה של מצב חירום ביטחוני שבה נתונה ישראל כל הזמן".



"שם ייסדו את הטרור". מלון המלך דוד. צילום: יורם אשהיים



באל ערבייה הוסיפו: "טראמפ יתיישב במלון שבו הייתה 'מכונית תופת' לפני 71 שנים, ושם ייסדו את הטרור. ב-1946 התפוצצה מכונית תופת על ידי ארגון טרור יהודי, והביא לרציחתם של 91 בני אדם במלון 'המלך דוד'. הישראלים הפכו את האזור בו יהיה הנשיא טראמפ למיני בית לבן משוריין". 



לעומת זאת, אתר ערוץ "אל-ג'זירה" הקפיד לשמור על ניטרליות, וכתב כי עם הגעתו של טראמפ לישראל הוא קרא לאיראן "להפסיק את התמיכה במיליציות הטרור". בתוך כך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו הערב, כי מל"ט ישראלי נפל באזור עיתא א-שאעב, ליד הקו הכחול הסמוך לגבול הדרומי של לבנון עם ישראל. על פי הדיווח בערוץ "אל-מנאר" של חיזבאללה המל"ט היה מדגם "SkyLark".