"ישראל מתכננת מתקפה אווירית מהירה בלבנון וסוריה נגד מטרות של חיזבאללה". כך טוען העיתון הלבנוני "אל-ליווא", בהסתמך על מקורות דיפלומטיים מקורבים לבכירים בלבנון. על פי המקור, המתקפה תהיה במקביל בשתי המדינות, כאשר ארה"ב תתאם את המתקפה נגד בסיסי הארגון בסוריה, בעת שישראל תתקוף בלבנון.



"המתקפה האווירית מכוונת כלפי התשתיות בלבנון, וכן כלפי מטות רשמיים וצבאיים, בטענה כי הנשיא מישל עון תומך בחיזבאללה בצורה ישירה, ומתייחס לארגון כאל בן ברית שלו", טען המקור.

שלט של חיזבאללה בביירות. צילום: רויטרס
שלט של חיזבאללה בביירות. צילום: רויטרס

כזכור, מדינות המפרץ, בהנהגת סעודיה, הכריזו על חיזבאללה כארגון טרור כבר במרץ 2016. בנוסף, ערב הגעתו של טראמפ לממלכה, הכריזה ריאד על בכיר החיזבאללה, האשם ספי א-דין, ראש הוועד הפועל של הארגון, כטרוריסט.

"מתקפה אמריקאית וישראלית מהירה"

העיתון הלבנוני מוסיף עוד, כי מידע שהודלף מעלה כי המתקפה הישראלית נגד חיזבאללה בלבנון ובסוריה, בסיוע ארה"ב ובני בריתה באזור, נקשר לפרויקט "חלוקת סוריה והרחקת איראן וחיזבאללה מהנקודות החיוניות וכן משדות הנפט בתוך סוריה, כמו גם מהגבול העיראקי - כמה שאפשר".

המידע מצביע עוד, על כך שישראל מתכננת מתקפה מהירה, שלא תביא למלחמה אזורית, בהתחשב בכך שהארגון השיעי-לבנוני, בן בריתה של איראן, אינו מעוניין להסתבך במלחמה כוללת בעת הזו, מאחר והוא שם את כל כובד משקלו הצבאי בהצלת משטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד. בנוסף, מצבו המדיני והביטחוני של חיזבאללה בתוך לבנון מעורער, תוצאה של הטינה והאופוזיציה מבית של גורמים אחראים ובסיסים במשטר הלבנוני, בשל מעורבותו בסוריה, בין היתר של אישים המקורבים לנשיא עון.

 "הכי מסוכנת זו המעורבות האמריקאית האווירית הישירה בתקיפת חיזבאללה, בעיקר בסוריה", גילה המקור הבכיר. "המתקפה האמריקאית והישראלית המהירה, תהיה בעת ובעונה אחת בסוריה ובלבנון".

במידע שהודלף נאמר, כי "ביקורו של טראמפ באזור בא, מעבר לעסקאות הנשק, כדי לתת כיסוי אמריקאי לצמצום תפקידה של איראן באזור הערבי, באמצעות הקמת בסיסים צבאיים חדשים של צבא ארצות הברית בברית נאט"ו הערבית החדשה".