מספר הנרצחים בפיגוע מחוץ לאולם ה"מנצ'סטר ארנה" עלה ל-22, כך דיווחו הבוקר (שלישי) כלי התקשורת בבריטניה. לדברי המשטרה, בין הנרצחים יש גם ילדים. מספר הפצועים עומד על 59. עוד נמסר מהמשטרה, כי את הפיגוע ביצע מחבל בודד, שפוצץ עצמו ביציאה מהאולם באמצעות מטען חבלה מאולתר, לקראת סיום ההופעה של הזמרת אריאנה גרנדה. ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) לקח אחריות על הפיגוע הקטלני. 



מפקד משטרת מנצ'סטר, איאן הופקינס, אמר בהצהרה לתקשורת כי "בשלב זה אנחנו מאמינים שהפיגוע בוצע על ידי אדם אחד. כעת המטרה היא לדעת אם הוא םפעל לבד או כחלק מרשת טרור". על פי ההערכות, ארגון המדינה האסלאמית עומד מאחורי הפיגוע, ממש כפי שקרה במתקפת הטרור בפריז, שם נרצחו מאה בני אדם במהלך הופעה באולם הבטקלן בנובמבר 2015. זהו הפיגוע הקטלני ביותר על אדמת בריטניה מאז הפיגועים בלונדון ביולי 2005, אז נרצחו 52 בני אדם. 


בהופעה היו הרבה ילדים ושעות ארוכות אחרי הפיגוע, בני משפחותיהם עדיין מחפשים אחריהם בית החולים, בתקווה שנשארו בחיים. אחת הגולשות כתבה לצד תמונתה של אחותה: "בבקשה, מי שיכול לשתף, אחותי הקטנה, אמה, הייתה בהופעה של אריאנה גרנדה במנצ'סטר והיא לא עונה לטלפון, בבקשה עזרו לנו". קרוב משפחה מודאג אחר כתב בטוויטר שלו: "אני לא מצליח למצוא את אחותי. היא לבשה חולצה ורודה ומכנסיים כחולים. השם שלה הוא ויטני". 

הבוקר החלו להתפרסם עדויות של אנשים שהיו בהופעה. צעירה אחת סיפרה כי "האורות נדלקו בסיום ההופעה וכולם קמו כדי לעזוב. פתאום שמענו 'בום' חזק וכל הכיסאות רעדו. כולם התחילו לרוץ ואנשים צרחו ובכו. פשוט ניסינו למצוא את היציאה הקרובה ביותר, שהיתה למעלה, אז היינו צריכים לעשות את כל הדרך ואז לרדת בהרבה מדרגות.
לדבריה, "כשיצאנו החוצה לא ידענו מה קורה, בגלל שאנשים אמרו שקרו כל מיני דברים. אף אחד לא  באמת ידע מה זה היה ואני לא יכולתי להרגיש את הזרועות שלי. הייתי מבוהלת". 
עד ראייה נוסף אמר כי לא שמע את הפיצוץ. "ראיתי הבזק אור והרגשתי הדף. חשבתי לעצמי מה זה היה לעזאזל? ואז ריח באוויר והאוזניים שלי התחילו לצלצל וחיפשתי לראות איפה היה הפיצוץ וראיתי אנשים שוכבים על הקרקע".

הבוקר יתכנס הקבינט הבריטי כדי לדון במצב. ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, שהחליטה להשהות את קמפיין הבחירות שלה עקב התקרית, אמרה לאחר האירוע כי "מחשבותינו עם הקורבנות, הפצועים, ובני משפחותיהם". מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, שגם הוא השהה את מסע הבחירות, כתב בטוויטר: "אירוע נורא במנצ'סטר. מחשבותיי עם כל מי שנפגע ועם שירותי החירום המעולים שלנו".