למצרים "חוק מואזין" משלה: ויכוח נוקב התגלע ביממה האחרונה במדינה, לאחר ששר ההקדשים חוקק חוק, לפיו נאסר להשתמש ברמקולים במהלך תפילת ה"תראוויח" - תפילה מיוחדת רק לחודש הרמדאן, הנישאת אחרי התפילה החמישית. העילה: "מניעת רעשים". כזכור, בישראל נידונה בימים אלו הצעת חוק המגבילה רעש של רמקולים מבתי תפילה בשעות הבוקר המוקדמות, באופן שייפגע בפעילות הנפוצה היום במסגדים. ברחבי העולם המוסלמי הביעו כעס רב על ההצעה הישראלית.

ההוראה החדשה במצרים גרמה לכעס עממי גדול, כשהיא באה על רקע מתיחות דתית גוברת במדינה. בין הסיפורים שהעסיקו את התקשורת בימים האחרונים הייתה קבלה של סטודנט נוצרי ללימודי רפואה באוניברסיטת אל-אזהר האסלאמית, וויכוח קשה סביב מתן אישור של משרד ההקדשים לעיתונאי נוצרי-קובטי לשפץ מסגד בכפר בו הוא מתגורר - במה שמכונה "תקדים היסטורי".
מנכ"ל משרד ההקדשים, גאבר טאיע, הגן על החלטת משרדו להפסיק את הרמקולים החיצוניים במסגדים, במהלך תפילת "תראוויח", והדגיש כי מדובר ב"הוראה ארגונית". לדבריו, "מניעת השימוש ברמקולים באה כדי למנוע בלגאן, כאשר קולות האימאמים מתערבבים זה בזה, וכדי שהסטודנטים יהיו מרוכזים בעת הקריאה". הוא הדגיש, כי "הרמקולים יהיו מאושרים לשימוש, כאשר המסגד לא יכיל את כל המתפללים, והם יצטרכו להתפלל מחוץ למסגדים".

בתגובה למניעת הרמקולים הודיע "דאר אל-איפתא" (בית פסקי ההלכה), כי "גדולי הדת הדגישו כי יש להשתמש ברמקולים, כדי שהמתפללים ישמעו אותו ויעקבו אחר תנועותיו. גם קריאת המתפללים לתפילה באה במסגרת קול המואזין".
אולם כוכב מועדון "אל-אהלי" ו"א-זמאליק" מתח ביקורת נוקבת על ההחלטה של משרד ההקדשים. בציוץ בעמוד הטוויטר שלו, כתב: "לאחר מניעת הרמקולים על ידי שר ההקדשים בתפילת התראוויח, אך בדיוק יתפללו האנשים מחוץ למסגד? מדוע לא תמנעו את התפילה של רמדאן, וכך נבלה את הזמן שלנו בצפייה בסדרות?".
גם הפרלמנט המצרי נדרש לסוגיה. חברי ועדת הדתות היו חלוקים נוכח ההוראה החדשה, כאשר חלקם אמרו שמדובר בהוראה חשובה כדי שהרמקולים לא יפריעו לאנשים, ואחרים הדגישו כי מדובר באחד מסמלי חודש הרמדאן, ולכן אסור לבטל את הכריזה.