המפגע שאחראי לפיגוע ההתאבדות במנצ'סטר הלילה, בו נהרגו 22 אנשים ביציאה מהופעת פופ, הוא צעיר מוסלמי בשם סלמן עבדי, בן 22. כך אישרה המשטרה הבריטית. לפי דיווח בגארדיאן, עבדי נולד במנצ'סטר והוא בן לקהילת המהגרים הלובים בעיר. כזכור, דאעש לקח אחריות על הפיגוע. 


המשטרה הבריטית חוקרת משתפי פעולה שלו שייתכן וסייעו לפיגוע, ומבצעת מעצרים באזור מנצ'סטר. חשוד בן 23 נעצר בחשד לקשר לאירוע. "העדיפות העליונה שלנו כרגע הוא לגלות האם מדובר ברשת של טרור, ולסכל שותפים שעשויים לפעול במסגרתה", אמרו במשטרה המקומית. 
 
הערב (שלישי), מתפרסמים פרטים נוספים שמבהירים את גדול הזוועה של אירוע הטרור הקשה, הגדול ביותר עמו התמודדה בריטניה מאז 2005. עד כה נחשפו שמותיהם של שניים מההרוגים. ילדה בת 8, סופי רוז רוזוס, שנכחה בהופעה עם אמה שלה ואחותה, שתיהן פצועות, ונערה בת 18 בשם ג'ורג'ינה קלנדר. בגלל מיקום הפיגוע, בתום הופעה של כוכבת הפופ אריאנה גרנדה, משערים כי רבים מאוד מההרוגים הם נערות צעירות וילדות. 
 

מורה של סופי רוז, כריס אפטון, אמר ל"גרדיאן" הבריטי ש"סופי הייתה פשוט ילדה יפה בכל משמעות של המילה. היא הייתה אהובה על ידי כולם והחום והנדיבות שלה ייזכרו בחיבה. היא הייתה שקטה ומוכשרת". 

סופי רוזוס. צילום מסך: טוויטר
הבוקר החלו להתפרסם עדויות של אנשים שהיו בהופעה. צעירה אחת סיפרה כי "האורות נדלקו בסיום ההופעה וכולם קמו כדי לעזוב. פתאום שמענו 'בום' חזק וכל הכיסאות רעדו. כולם התחילו לרוץ ואנשים צרחו ובכו. פשוט ניסינו למצוא את היציאה הקרובה ביותר, שהיתה למעלה, אז היינו צריכים לעשות את כל הדרך ואז לרדת בהרבה מדרגות.
לדבריה, "כשיצאנו החוצה לא ידענו מה קורה, בגלל שאנשים אמרו שקרו כל מיני דברים. אף אחד לא  באמת ידע מה זה היה ואני לא יכולתי להרגיש את הזרועות שלי. הייתי מבוהלת." 
עד ראייה נוסף אמר כי לא שמע את הפיצוץ. "ראיתי הבזק אור והרגשתי הדף. חשבתי לעצמי מה זה היה לעזאזל? ואז ריח באוויר והאוזניים שלי התחילו לצלצל וחיפשתי לראות איפה היה הפיצוץ וראיתי אנשים שוכבים על הקרקע".
ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי כינתה את הפיגוע מעשה חסר רגישות של פחדנים. "אם יתברר שלא עבד לבד, נמצא את האחראים הנוספים ונביא אותם לדין. המשטרה ושירותי הביטחון יקבלו את כל מה שהם צריכים כדי לבצע את עבודתם.
"ברור שתושבי מנצ'סטר והמדינה כולה נפלו קורבן למתקפה חסרת רגישות", אמרה מיי, "המתקפה הזו מייצגת פחדנות". לדבריה, "חווינו את המירע שבאנושות במנצ'סטר, אבל גם את המיטב. עלינו לזכור את אלה שנרצחו, ולדעת שהמחבלים לא ינצחו ושערכינו, ארצנו ודרך חיינו תמיד יהיו עם ידם על העליונה".