מגבירים ערנות: בריטניה העלתה את רמת כוננות הטרור ל"קריטית", שהיא למעשה המקסימלית במדינה, זאת לאחר מתקפת הטרור שאירעה בשלישי לפנות בוקר, בה נהרגו 22 אנשים ועשרות נפצעו, כך לפי הודעת ראשת הממשלה הבריטית תרזה מיי. המהלך מגיע בעקבות החששות מכך שהמחבל, סלמאן עבדי, שתמונתו התפרסמה בכלי התקשורת הבריטית ביממה האחרונה, לא פעל לבד.



העלאת הכוננות מתרחשה בפעם הראשונה ב-10 השנים האחרונות, זאת לאחר שבשנת 2007 התקבלה החלטה דומה עקב מתקפת טרור בנמל התעופה בגלאזגו. 



משמעות ההחלטה היא שבממלכה צופים כי תיתכן מתקפת טרור נוספת בקרוב. המנהיגה הבריטית אמרה אף כי "זו אפשרות שקיימת. לא נוכל להתעלם מכך שיש קבוצה גדולה של אנשים שקשורים להתקפה הזו". מיי טענה גם לאחר ההתקפה כי מדובר ב"אחת ממתקפות הטרור החמורות ביותר שחווינו בהיסטוריה של בריטניה".



תרזה מיי. "אסור לפסול אפשרות שיתרחש פיגוע נוסף". צילום: רויטרס
תרזה מיי. "אסור לפסול אפשרות שיתרחש פיגוע נוסף". צילום: רויטרס



כחלק מהעלאת הכוננות כוחות צבא יתפרסו לצד שוטרים חמושים ברחובות הממלכה. "השינוי ברמת הכוננות אומרת שהמשטרה תזכה לתמיכה נוספת בניסיונם לשמור עלינו בטוחים". לדבריה, כ-5,000 חיילים בריטים יוצבו ברחובות כדי להעניק תחושת ביטחון לתושבי מנצ'סטר, זאת עקב חשש ממתקפת טרור נוספת.



הפחדים מפיגוע נוסף באים על רקע העובדה שהמפגע בן ה-22, ממוצא לובי, משתייך לרשת גדולה של פעילי טרור העוסקים בפיתוח פצצות, אשר ייתכן כי מתכננים מתקפה נוספת. בהקשר זה יש לציין גם כי צעיר נוסף בן 23 נעצר בחשד למעורבות בפיגוע.



אזרחים המומים מחוץ ל"מנצ'סטר ארנה" לאחר הפיגוע שהביא למות 22 אנשים. צילום: Getti Images
אזרחים המומים מחוץ ל"מנצ'סטר ארנה" לאחר הפיגוע שהביא למות 22 אנשים. צילום: Getti Images



בתוך כך, גורמים בכירים בבריטניה טוענים כי הפצצה שהונחה מחוץ להופעה של הזמרת אריאנה גרנדה הייתה כה מתוחכמת, שנראה כי המחבל עבדי נעזר במומחים טכניים בהרכבתה.