נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואשתו מלניה טראמפ, יחד עם הפמליה של הנשיא הגיעו אתמול לביקור בוותיקן. במהלך הביקור עלה הנשיא במעלית ונראה לא נינוח כשנכנס אליה. במהלך הפגישה בוותיקן הביך פרנציסקוס הקדוש כששאל את מלניה: "מה נתתם לו (לטראמפ) לאכול שהוא כזה גבוה, הרבה פיצה?". מלניה ענתה בצחוק: "כן, הרבה פיצה". הדברים תורגמו חזרה לאפיפיור.
טראמפ זכה לקבל מחווה מהמשמר השווייצרי הקבוע בחצר הוותיקן, שלבוש במדים שעיצב לאונרדו דה ווינצ'י. בין האורחים היו גם בתו איוונקה טראמפ, בעלה ג'ארד קושנר, היועץ לביטחון לאומי ועוד. טראמפ אמר לאפיפיור: "זה כבוד גדול עבורי להיפגש איתך", אבל נראה מאופק. 

האפיפיור ומלניה. צילום: קויטרס
האפיפיור ומלניה. צילום: קויטרס
המפגש של טראמפ עם פרנציסקוס היא התחנה השלישית שלו לסיור בן תשעה ימים, שמכונה "סיור שלוש הדתות". האפיפיור לא היסס לעקוץ את הנשיא כאשר אמר: "איש שחושב על בניית קירות ולא גשרים הוא 'לא נוצרי". זו ביקורת על ההבטחה של טראמפ ממערכת הבחירות לבנות חומה בגבול עם מקסיקו. הוותיקן אינו רואה בעין טובה את הרטוריקה הקודמת של הקמפיין האנטי-מוסלמי של טראמפ, אבל האפיפיור אמר: "אני לא רוצה לשפוט את טראמפ לפני שאני מאזין לו באופן אישי".

גורם בכיר בבית הלבן תידרך עיתונאים בטיסה של "אייר פורס1" של טראמפ לרומא ואמר: "המטרה של הביקור הייתה להראות שאפשר לעשות קואליציה בין שלוש הדתות ולהראות שזה לא בעיה מוסלמית, זו לא בעיה יהודית, זו לא בעיה קתולית, זו לא בעיה נוצרית, זו באמת בעיה בעולם".