ראש ה-FBI ג'יימס קומי הושפע ממסמך שזוייף על ידי גורמים רוסים כשהודיע על סגירת תיק החקירה נגד המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון סמוך למועד הבחירות בארצות הברית בשנה שעברה. כך דווח אתמול בכלי תקשורת בארצות הברית. על פי הפרסומים, באמצע שנת 2016 התקבל בסוכנות ה-FBi מסמך המתאר הבנה בין מנהלי הקמפיין של המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון ומשרד המשפטים האמריקאי על חקירת המיילים בהם חשפה מידע מסווג ללא רשות.



לפי עדויות של בכירים, המסמך הרוסי היה משמעותי להחלטת קומי כשהודיע ללא תיאום עם משרד המשפטים על סיום העבודה על תיק החקירה של קלינטון, תוך כדי מתיחת ביקורת על המועמדת לנשיאות.



בתוך כך, מתמליל שיחה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לבין נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, שהתפרסם אתמול עולה כי טראמפ חשף את מיקומם של שתי צוללות גרעיניות אמריקאיות העוגנות ליד קוריאה הצפונית. בשיחה הטלפונית, שהתקיימה ב-29 באפריל, התרברב טראמפ והתייחס לאפשרות של תקיפה בקוריאה הצפונית באמצעות הצוללות. "יש לנו הרבה כוח אש שם", אמר טראמפ בתמליל שהופץ במסמך רשמי של משרד החוץ הפיליפיני.



"יש לנו שתי צוללות גרעיניות - הכי טובות בעולם. לא שאנחנו רוצים להשתמש בהן בכלל", המשיך טראמפ, "מעולם לא ראיתי משהו כמוהן". משרד הביטחון האמריקאי כמובן לא חשף בעבר מיקומי צוללות שכן שמירה על תנועת כלי השיט היא המפתח למשימותיהן.



בחדשות 'Buzzfeed' דווח כי פקידי הפנטגון נבהלו מהחשיפה של טראמפ. דבר נוסף שמגדיל את המבוכה הוא העובדה כי הפיליפינים כלל לא מהווים חלק ממאמצי הפנטגון להרתיע את קוריאה הצפונית.



בנוסף, דנו בשיחה טראמפ ודוטרטה בשימוש בסין כדי ללחוץ על קוריאה הצפונית לנטוש את ניסויי הטילים הבליסטיים שלה. טראמפ הוסיף בשיחה כי "אם סין לא תעשה את זה, אנחנו נעשה את זה" וקרא למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און "מטורף עם נשק גרעיני".



כזכור, זו אינה הפעם הראשונה בה טראמפ "מסתבך" עם אמירות רגישות והדלפות מודיעיניות. לפני כשבועיים דווח כי טראמפ העביר מידע מודיעיני רגיש לשר החוץ הרוסי במהלך פגישה, זאת אף תוך סיכון פוטנציאלי של חשיפת מקור מודיעיני זר. הפרשה עוררה סערה בארצות הברית ואף בישראל, שעל פי הדיווחים המידע הגיע ממנה.