צבא מצרים הפציץ אמש מחנות צבאיים של מחבלים מחוץ לתחומי מדינתו. בעקבות הפיגוע, בו נרצחו 29 נוצרים קופטים, שוחחו משעל, דרור רפאל וספי עובדיה בתוכניתם ברדיו 103FM עם ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, האלוף במיל' יעקב עמידרור, שלא הופתע מהפיגוע: "זהו לא הפיגוע הראשון, הקופטים סובלים מסדרה של פיגועים ואינם מקבלים הגנה ממשלת מצרים ומכוחות הביטחון. זהו חלק ממאבק פנימי שנמשך הרבה שנים במצרים וזו היא חלק מההתנהלות דאע"ש במזרח התיכון במטרה לטהר את כל מי שאינו חושב כמוהם". 

עמידרור הסביר כי "הקופטים הם כת המשמרת מנהגים עתיקים בנצרות. הקופטים נמצאים כיום בכל רחבי העולם כולל בישראל אך מקורם הוא במצרים. לתפיסתם, הם המצריים האמיתיים שהיו 500 שנים לפני האסלאם במצרים. הם היו בעבר יעד לפיגועים של קבוצות קיצוניות וכעת הם היעד של דאע"ש".

עוד הוסיף ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר: "המצרים סובלים מדאע"ש אשר הקימו סניף בסיני הפועל נגד מצרים ונגד ישראל. לישראל קל יחסית לסייע למצרים בנוגע לדאע"ש בסיני אך כאשר מדובר בפיגוע בתוך ליבה של מצרים, ישראל לא יכולה לעזור. זוהי בעיה פנימית מצרית בלבד ואיננו יכולים להתערב בנושא".
האלוף במיל' אף התייחס לביקורו של טראמפ בישראל: "אין ספק שהאווירה יחד עם ממשל של טראמפ היא טובה. לא צריך להתרגש מכך שיכולים להיות מתחים עקב רצונות של הנשיא לשאוף להסכם עם הפלסטינים. נשיא ארצות הברית הוא לא ראש ממשלת מדינת ישראל. מכיוון שהביקור היה כל כך מוצלח התקשורת מחפשת נושאים להיאחז בהם. גם אנחנו רוצים הסכם עם הפלסטינים. יכול להיות שתוך כדי הניסיון לדבר על דיל יהיו חילוקי דעות בין ממשלים אך הנשיא אוהד מאד את ישראל וחושב שליהודים יש זכות היסטורית בארץ ישראל. הנשיא הוכיח בביקורו שהפתיל שלו לא כל כך קצר, הוא דן שלוש שעות עם ראש הממשלה על הנושא והבין את הצורך של היהודים במדינה חזרה במזרח התיכון".