גרמניה ואירופה לא יכולות יותר לסמוך על ארצות הברית תחת שלטונו של דונלד טראמפ ועל בריטניה, שעוזבת את האיחוד האירופי, כך אמרה היום (ראשון), קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל באירוע בחירות בבוואריה. לדברי מרקל, גרמניה צריכה לשמור על יחסים ידידותיים עם ארצות הברית, בריטניה ורוסיה, אבל הבהירה כי על "האירופים לקחת את גורלם בידיהם".



"הזמנים בהם אנחנו יכולים לסמוך באופן מלא על אחרים נגמרו, כפי שחוויתי בימים האחרונים", הוסיפה מרקל, כשהיא מתייחסת לפסגת ה-G7 שנערכה בשבוע שעבר, בה דנו הצדיים על הסכם פריז לשינוי האקלים.



באופן חסר תקדים, טראמפ לא הסכים להצטרף להצהרה משותפת של ששת המנהיגים, שהתייחסה לצורך להתמודד עם ההתחממות כסכנה אמיתית, ואמר כי בשבוע הבא יחליט אם להוציא את ארצות הברית מהסכם פריז, מה שדי הרגיז את הקנצלרית.



"כל הדיון על האקלים היה מאוד קשה", אמרה מרקל לעיתונאים, "שלא לומר בלתי מספק. יש לנו סיטואציה בה שש חברות בארגון מאוחדות, עומדים מול גורם אחד". לדבריה, אין שום דרך לומר אם ארצות הברית תישאר בהסכם או תיסוג ממנו.



בוועידת נאט"ו, שנערכה גם היא בשבוע שעבר, שב טראמפ והאשים את המדינות החברות שהן אינן מוציאות מספיק כסף על הגנה והזהיר מפני מתקפות טרור נוספות דוגמת זו שאירעה במנצ'סטר.